نوشته شده توسط : جلال

مقدمه :

امروزه دانش هواشناسی به عنوان بستر مناسبی در برنامه ریزیهای علمی و فنی ضرورت یافته است و  کاربرد این علم در زمینه هائی نظیر ، صنعت توریسم ـ کشاورزی ـ بهداشت عمومی ـ انرژیهای نو ـ شهرسازی ـ توسعه پایدار ـ ترابری جاده ای دریائی  و هوائی ـ راهسازی ـ راهداری ـ کاهش آثاربلایای طبیعی  کاملاً روشن  و مشهود می باشد.

امروزه ارزش بهره گیری ازآمار و اطلاعات هواشناسی در زمینه های گوناگون برکسی پوشیده نیست و تقریباً در تمامی طرحها و پروژه های ملی از داده های مختلف آمار هواشناسی استفاده بعمل می آید.

سازمان هواشناسی  در راستای تاُمین نیازهای آماری  فعالیت مستمر انجام داده ، و می دهد ، و یکی از اهداف بنیادی خود را ارتقاء سطح کیفی  و کمی داده ها و اطلاعات هواشناسی  در سطح کشور قرار داده است .

اداره کــل هواشنـــاسی استــان اردبیل  نیز یکی از زیر مجموعه های سازمان هواشناسی کشور است که در گوشه ای از کشور عزیزمان در دامنه کوه همیشه برافراشته سبلان  انجام وظیفه می نماید.

فهرست مطالب

عنوان                                               صفحه

مقدمه : ۱

فصل اول : ۲

تاریخچه و فعالیت های مستمر. ۲

تاریخچه. ۳

فعالیتهای مستمر و روتین.. ۳

فصل دوم : ۶

اهداف و وظایف… ۶

اهداف و وظایف اداره کل هواشناسی اردبیل.. ۷

فصل سوم : ۸

وضعیت نیروی انسانی و ساختار مالی اداره کل هواشناسی استان اردبیل.. ۸

وضعیت نیروی انسانی: ۹

چارت سازمانی اداره کل هواشناسی استان اردبیل.. ۹

شکل چارت سازمانی اداره امور اداری و مالی.. ۹

مدیریت هواشناسی استان. ۱۰

اداره پیش‌بینی و تحقیقات اقلیمی و هواشناسی کاربردی.. ۱۰

کارگروه هواشناسی کشاورزی.. ۱۱

کارگروه هواشناسی جاده‌ای.. ۱۱

اداره امور دیده‌بانی.. ۱۲

اداره امور فنی و مهندسی.. ۱۲

اداره امور اداری و مالی.. ۱۲

شرح وظایف برخی از پست‌های اداره‌ی امور اداری و مالی به این صورت است: ۱۳

شرح وظایف رئیس: ۱۳

شرح وظایف کارشناس امور اداری و مالی: ۱۴

شرح وظایف حسابدار: ۱۵

شرح وظایف کارپرداز: ۱۵

فصل چهارم : ۱۷

فرایند تهیه اسناد و صورتهای مالی.. ۱۷

بخش اول: حسابهای بودجه‌ای، دریافت و پرداخت اعتبارات هزینه: ۱۸

عملیات حسابداری طول سال مالی مربوطه حسابهای بودجه‌ای، دریافت و پرداخت اعتبارات هزینه: ۱۹

یاد‌آوری: ۳۱

عملیات مربوط به بستن حسابها‌ی بودجه‌ای، دریافت و پرداخت اعتبارات هزینه: ۳۵

توضیحات: ۳۵

قبل از بستن حساب به رعایت نکات مشروحه زیر توجه شود: ۳۵

ـ  عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابهای بودجه ای, ۳۶

بخش دوم ـ حسابهای سنواتی اعتبارات هزینه: ۴۳

بخش دوم: حسابهای سنواتی اعتبارات هزینه. ۴۵

ثبت عملیات حسابداری در طی سال مالی مربوط به حسابهای سنواتی اعتبارات هزینه: ۴۵

روش اول: ۴۵

روش دوم: ۴۶

عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابهای اعتبارات هزینه: ۴۸

افتتاح حساب عملیات گروه سنواتی اعتبارات هزینه. ۵۱

بخش سوم: حسابهای اعتبارات ابلاغی ـ اعتبارات هزینه. ۵۳

عملیات حسابداری مربوط به حسابهای اعتبارات ابلاغی ـ اعتبارات هزینه در طول سال مالی: ۵۳

توضیحات: ۵۷

ثبت عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابها ۵۸

بخش چهارم: حسابهای سنواتی اعتبارات ابلاغی ـ اعتبارات هزینه: ۶۲

واگذاری دارائیهای مالی ارسالی  بدهکار. ۶۵

(برگشتی از پرداختهای سال گذشته) ۶۵

ثبت عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابها ۶۷

بخش پنجم: حسابهای دریافت و پرداخت وجوه سپرده: ۶۹

عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابهای در افت و پرداخت وجوه سپرده ۷۲

عملیات حسابداری بستن حسابهای استرداد کسور بازنشستگی.. ۷۵

عملیات حسابداری مربوط به سرفصل حسابهای بازنشستگان و موظفین در طول دوره مالی.. ۷۶

عملیات مربوط به بستن حسابهای بازنشستگان و موظفین.. ۷۹

عملیات حسابداری مربوط به سرفصل حسابهای خانه‌های سازمانی در طول دوره مالی.. ۸۰

عملیات حسابداری بستن حسابهای خانه‌های سازمانی.. ۸۳

روند کلی تهیه اسناد مالی وصورت‌های مالی.. ۸۵

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: حسابداری هواشناسی , پروژه مالی هواشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده :

مدت‌ها بود که کارشناسان بازار سرمایه بیان می‌کردند بین میزان سهام شناور و برخی از متغیرهای مهم یک سهم مثل بازدهی،ریسک و نقدشوندگی رابطه وجود دارد اما تاکنون این رابطه به صورت علمی تست نشده بود.

سهام شناور آزاد[۱]، درصدی از کل سرمایه شرکت است که جهت معامله در بازار سهام در دسترس باشد و یا قسمتی از سهام یک شرکت که بدون هیچ گونه محدودیت قابل معامله باشد و عددی است که از نتیجه کسر تعداد سهام غیرقابل معامله از کل سهام شرکت بدست می‌آید.

دراین تحقیق بااستفاده از اطلاعات گذشته مربوط به شرکت‌های نمونه آماری، مطالعه ارتباط بین پنج متغیر بازدهی سهام، تعداد روزهای معاملاتی سهم، نسبت تعداد سهام معامله شده به کل سهام شرکت، واریانس بازدهی روزانه سهام و نسبت P/E با متغیر درصد سهام شناور شرکت(متغیر مستقل(مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور اطلاعات ۶۳ شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قر ار گرفته است.

برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مذکور، داده‌های فصلی متغیرهای مدل در ۱۱ دوره سه ماهه۱۳۸۳/۶ /۳۱ تا۲۹۱۳۸۵/۱۲/ محاسبه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این بررسی ارتباط تک تک متغیرها با درصد سهام شناور سهم به طور جداگانه برآورد شده است.

بدین منظور برای بررسی ارتباط هر متغیر با درصد سهام شناور یک مدل اقتصاد سنجی برآورد شده که در این مدل از داده‌های تلفیقی هر متغیر برای ۶۳شرکت در ۱۱ دوره زمانی استفاده شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد که میزان سهام شناور با متغیرهای بازدهی و ریسک تغییرات قیمت سهام رابطه منفی و با متغیرهای نسبت قیمت به درآمد و نقدشوندگی رابطه مثبت دارد.

                                      فهرست مطالب

عنوان                                                            صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق.. ۱

۱-۱ بیان مسئله: ۲

۱-۲ هدف تحقیق : ۳

۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق : ۴

۱-۴ فرضیه‌های تحقیق: ۵

فصل دوم پیشینه پژوهش…. ۶

۲-۱ پیشگفتار: ۷

۲-۲ تعریف سهام شناور آزاد. ۸

۲-۳ علل تمایل به انحصار سهام در شرکت‌های عضو بورس…. ۱۱

۲-۴ رابطه میزان سهام شناور و نقدشوندگی: ۱۳

۲-۵ رابطه بازدهی و نقدشوندگی: ۱۴

۲-۶ سهام شناور آزاد در بورس تهران.. ۱۷

۲-۷ طبقه بندی جدید شرکت‌ها در بورس تهران.. ۲۰

۲-۹ رابطه سهام شناور و افزایش سرمایه: ۳۰

۲-۱۰   اثرات سهام شناور آزاد در بورس‌های جهانی.. ۳۱

۲-۱۱ تاثیر ساختار مالکیتی) ترکیب سهامداری (روی عملکرد شرکت… ۳۳

۲-۱۲ رابطه با تئوری بازار کارآی سرمایه. ۳۵

۲-۱۳ مفهوم بازده ۳۶

۲-۱۴ عوامل موثر بر بازدهی.. ۳۷

۲-۱۵ تحقیق فانگهوا و یکسیاسو. ۳۹

۲-۱۶ مفهوم ریسک تغییرات قیمت سهم.. ۴۰

۲-۱۷ مفهوم نسبت P/E.. 42

2-18 تفسیر نسبت P/E.. 42

خلاصه فصل دوم: ۴۴

فصل سوم:روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها ۴۵

۳-۱ نمونه آماری.. ۴۶

۳-۲ روش تحقیق.. ۴۸

۳-۳ فرضیه ها: ۴۹

۳-۴ متغیرهای تحقیق.. ۵۱

۳-۵ روش جمع آوری داده‌ها ۵۲

فصل چهارم:داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها ۵۴

۴-۱ جمع آوری داده‌ها ۵۵

۴-۲ آزمون فرضیه ۱٫ ۵۵

۴-۳ آزمون فرضیه ۲٫ ۵۶

۴-۴ آزمون فرضیه ۳٫ ۵۹

۴-۵ آزمون فرضیه ۴٫ ۶۳

فصل پنجم:نتیجه گیری.. ۶۹

۵-۱ محدودیت‌های پژوهش: ۷۰

۵-۲ نتایج: ۷۰

۵-۳ پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های آتی: ۷۱

فهرست منابع: ۷۲

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: بازدهی شرکت ها در بورس , سهام شناور آزاد , بازدهی شرکتها ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمـه

پیمانکاری فعالیتی گسترده است که حوزه‌های متنوعی مانند سد سازی، راه‌سازی، ساختمان سازی، تاسیسات نفت و گاز و خدمات را پوشش می‌دهد. فرآیند پیمانکاری دارای جزئیات فنی زیادی است که از تهیه اسناد مناقصه شروع می‌شود و تا تحویل قطعی کار به کار فرما ادامه می‌یابد.

مهم‌ترین مسئله حسابداری برای پیمانهای بلند مدت زمان شناسایی درآمد و سود و یا به عبارت دیگر تخصیص درآمدها و هزینه‌های پیمان به دوره‌هایی است که در آن دوره‌ها عملیات موضوع پیمان اجرا می‌شود.

اجرای یک پیمان توسط پیمانکار ممکن است در دوره‌های حسابداری مختلف واقع شود اگر پیمانکار درآمد پیمان را پس از تمکیل پیمان شناسایی کند و در طول اجرای پیمان از شناسایی درآمد خودداری کند صورت سود و زیان پیمانکار در دوره اجرای پیمان، نتایج عملکرد را متناسب با کار انجام شده نشان نمی‌دهد.

استاندارد حسابداری شماره ۹ برای حسابداری پیمان‌های بلند مدت در صورت‌های مالی پیمانکار بکار گرفته می‌شود و برای حسابداری در صورت‌های کارفرما کاربرد ندارد. کارفرما برای حسابداری دارایی در جریان ساخت معمولاً از ضوابط استاندارد حسابداری شماره ۱۱ (داراییهای ثابت مشهود) و شماره ۸(موجودی مواد و کالا) تبعیت می‌کند. اگر چه به عنوان استاندارد«پیمان بلند مدت» است و به طور معمول پیمان بلند مدت بیش از یکسال به طول می‌انجامد. اما الزامات استاندارد برای پیمانهای که مدت آن از یک سال کمتر است نیز کاربرد دارد.

تعـاریف

پیمان بلند مدت: پیمانی است که برای طراحی، تولید یا ساخت یک دارایی منفرد قابل ملاحظه یا ارائه خدمات منعقد می‌شود و مدت زمان لازم برای تکمیل پیمان چنان است که فعالیت پیمان در دوره‌های مالی متفاوت قرار می‌گیرد.

پیمان مقطوع: پیمان بلند مدتی است که به موجب آن پیمانکار با یک مبلغ مقطوع برای کل پیمان یا یک نرخ ثابت برای هر واحد موضوع پیمان که در برخی موارد ممکن است بر اساس مواردی خاص مشمول تعدیل قرار گیرد توافق می‌کند.

پیمان امانی (پیمان با حق‌الزحمه مبتنی بر مخارج): پیمان بلند مدتی است که به موجب آن مخارج قابل قبول یا مشخص شده در متن پیمان به پیمانکار تادیه و درصد معینی از مخارج مزبور یا حق‌الزحمه ثابتی نیز به پیمانکار پرداخت می‌شود.

فهرست

عنوان                                                                  صفحه

 مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۱

تعاریف……………………………………………………………………………………………….. ۲

مراحل اجرای طرح………………………………………………………………………………. ۵

ارجاع کار به پیمانکار……………………………………………………………………………. ۶

انعقاد قرارداد……………………………………………………………………………………….. ۹

دفاتر پیمانکار………………………………………………………………………………………. ۱۰

دفتر کارفرما…………………………………………………………………………………………. ۱۱

تحویل و تجهیز کارگاه………………………………………………………………………….. ۱۱

اجرای عملیات اصلی…………………………………………………………………………….. ۱۲

تهیه صورت وضعیت کارهای انجام شده………………………………………………….. ۱۳

تحویل موقت……………………………………………………………………………………….. ۱۴

تهیه صورت وضعیت قطعی…………………………………………………………………… ۱۴

صورتحساب نهایی……………………………………………………………………………….. ۱۵

روش حسابداری پیمانهای بلند مدت………………………………………………………. ۱۵

مخارج قبل از انعقاد پیمان……………………………………………………………………… ۱۶

مخارج اجرای پیمان……………………………………………………………………………… ۱۶

مخارج پیمانکار جزء(دست دوم)…………………………………………………………….. ۱۶

مخارجی برآوردی تکمیل پیمان……………………………………………………………… ۱۶

تهیه صورت وضعیت…………………………………………………………………………….. ۱۸

درآمد پیمان…………………………………………………………………………………………. ۲۲

نحوه اندازه گیری درصد پیشرفت پیمان………………………………………………….. ۲۲

نحوه ارائه در صورتهای مالی………………………………………………………………….. ۲۴

مواد و مصالح پای کار…………………………………………………………………………… ۲۵

شناسایی زیان مورد انتظار………………………………………………………………………. ۲۶

ناممکن بودن اندازه گیری ما حصل پیمان به گونه اتکا پذیر………………………… ۲۹

تجزیه و ترکیب پیمانها………………………………………………………………………….. ۳۰

تجزیه پیمان…………………………………………………………………………………………. ۳۱

تغییر در برآورد…………………………………………………………………………………….. ۳۱

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: پیمان های بلند مدت ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده:

اولین باری که نظریه پرفسور نوریاکی کانو و همکارانش در دانشگاه توکیوریکای ژاپن مطرح گردید، نظر بسیاری از متخصصان کیفیت را به خود جلب نمود. نظریه کانو درباره طبقه بندی عوامل کیفی یک محصول و روش او در ترتیب نمودن (sort) این عوامل، که برآمده از اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان است. فهمی عمیقی از الزامات مشتری را تبیین می نماید.

این متد چنان ساده و کارا بود، که بسیاری از مجموعه ها پس از طرح این نظریه از آن به عنوان بخشی از فرآیند توسعه محصول خود (product development) استفاده نمودند. البته این ابزار نیز مانند سایر شیوه هایی از این دست برای موفقیت در کاربرد، نیاز به مهارت و تجربه ای کافی دارد.

در واقع اگر بخواهیم متد کانو را معرفی نمائیم می توان این گونه گفت که، شیوه ای است برای تعیین پارامترهای کیفی یک محصول، از دیدگاه مشتریان آن محصول، هم اکنون این متد در شرکتهای فراوانی در سطح دنیا به کار گرفته شده و تجربیات و مهارتهای زیادی در این زمینه بدست آمده و به این متد الحاق گردیده است.

هدف از فراهم آوری این مقاله ایجاد یگ نگرش کاربردی، اما دقیق نسبت به متد کانو،

طرح بخشی از نکات و تجربیات در به کارگیری این متد و بحث در مورد پاره ای از نکات زیر است، که استفاده کنندگان می بایست از آنها آگاه باشند.

 

۱-مقدمه:

امروزه محور اصلی حرکت همه سازمانها و شرکتهای موفق در سراسر دنیا، مشتری بوده و این شرکتها تمام هم و غم خود را بر روی مشتری متمرکز نموده اند. در واقع در دنیای امروز سرمایه ها نیستند که بقای سازمان را تداوم می بخشتند، بلکه میزان خلاقیتها و نوآوری های جهت یافته به سمت برآوردن هر چه بیشتر نیازهای مشتریان است که بقای سازمان را اعتبار می بخشد.

این امر تا به انجا مهم جلوه می کند که این شرکتها حتی برای نوآوری و توسعه محصول دست به طراحی فرآیندهایی زده اند تا هرچه سریعتر به مقصود خود برسند. امروزه در شرکتهای موفق دنیا رقابت بر سر نوآوری در محصول نیست بلکه رقابت بر روی اثر بخشی و کارایی هرچه بیشتر نوآوریهای است. از این روست که مباحثی همچون توسعه محصول جدید (new product development) بوجود آمده است.

اساس و پایه چنین علومی استخراج دقیق و صحیح نیازهای مشتری به منظور پاسخگویی هرچه موثرتر به این نیازهاست. در این میان ابزارهایی نیز وجود دارند که علیرغم عمر طولانی هنوز هم مفید بوده و از توان بالایی در این حوزه برخوردارند. متد کانو یکی از ابزارها برای استخراج خواسته ها و الزامات مشتذی و طبقه بندی این الزامات است. این طبقه بندی به سازمان کمک می نماید تا بواسطه یک فرآیند
تصمیم گیری (decision making)  به الزامات مستری اولویت توسعه بدهد این متد مسیر رشد محصول را به میزان زیادی کوتاه و گامهای توسعه را تا حد زیادی بهینه
می سازد. برای سازمانهای بسیار مهم است که سرمایه خود را برای کدام جنبه محصول صرف نمایند تا بیشترین بهره برداری را از بازار فروش ببرند.

در این مقاله سعی شده تا با یک نگرش کاربردی در چندین بخش به تشریح ابعاد گوناگون متد کانو پرداخته شود برای حصول این منظور نیز مثالهایی معتبر و مفیدی جمع آوری شده و به مباحث اضافه گردیده تا بر غنای هرچه بیشتر مطالب افزوده شود.

فهرست مطالب

 چکیده ————————————————-۳

مقدمه ————————————————–۴

معرفی متد کانو ——————————————-۵

پیاده سازی بررسی کانو————————————–۱۴

مراجع————————————————–۲۹

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کیفیت محصول , بررسی متد کانو،متد کانو , کیفیت مشتری توسط مشتری ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده :

توسعه شبکه های قدرت نوسانات خود به خودی با فرکانس کم را، در سیستم به همراه داشته است. بروز اغتشاش هایی نسبتاً کوچک و ناگهانی در شبکه باعث بوجود آمدن چنین نوساناتی در سیستم می شود. در حالت عادی این نوسانات بسرعت میرا شده و دامنه نوسانات از مقدار معینی فراتر نمی رود. اما بسته به شرایط نقطه کار و مقادیر پارامترهای سیستم ممکن است این نوسانات برای مدت طولانی ادامه یافته و در بدترین حالت دامنه آنها نیز افزایش یابد. امروزه جهت بهبود میرایی نوسانات با فرکانس کم سیستم، در اغلب شبکه های قدرت پایدار کننده های سیستم قدرت (PSS) به کار گرفته می شود.

این پایدار کننده ها بر اساس مدل تک ماشین – شین بینهایتِ سیستم در یک نقطه کار مشخص طراحی می شوند. بنابراین ممکن است با تغییر پارامترها و یا تغیر نقطه کار شبکه، پایداری سیستم در نقطه کار جدید تهدید شود.

موضوع این پایان نامه طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت است، به قسمی که پایداری سیستم در محدوده وسیعی از تغییر پارامترها و تغییر شرایط نقطه کار تضمین شود. در این راستا ابتدا به مطالعه اثر تغییر پارامترهای بر پایداری
سیستم های قدرت تک ماشینه و چند ماشینه پرداخته می شود. سپس دو روش طراحی کنترل کننده های مقاوم تشریح شده، و در مسئله مورد مطالعه به کار گرفته می شوند.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده

فصل اول مقدمه

۱-۱- پیشگفتار………………………………………………………………………………………… ۴

۱-۲- رئوس مطالب ………………………………………………………………………………… ۷

۱-۳- تاریخچه ………………………………………………………………………………………… ۹

فصل دوم : پایداری دینامیکی سیستم های قدرت

۲-۱- پایداری دینامیکی سیستم های قدرت…………………………………………………. ۱۶

۲-۲- نوسانات با فرکانس کم در سیستم های قدرت ……………………………………. ۱۷

۲-۳- مدلسازی سیستمهای قدرت تک ماشینه …………………………………………….. ۱۸

۲-۴- طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت (PSS) …………………………………. 23

2-5- مدلسازی سیستم قدرت چند ماشینه…………………………………………………… ۲۷

فصل سوم: کنترل مقاوم

۳-۱-کنترل مقاوم ……………………………………………………………………………………. ۳۰

۳-۲- مسئله کنترل مقاوم…………………………………………………………………………… ۳۱

۳-۲-۱- مدل سیستم………………………………………………………………………………… ۳۱

۳-۲-۲- عدم قطعیت در مدلسازی……………………………………………………………… ۳۲

۳-۳- تاریخچه کنترل مقاوم……………………………………………………………………….. ۳۷

۳-۳-۱- سیر پیشرفت تئوری…………………………………………………………………….. ۳۷

۳-۳-۲- معرفی شاخه های کنترل مقاوم………………………………………………………. ۳۹

۳-۴- طراحی کنترل کننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال …………………. ۴۵

۳-۴-۱- بیان مسئله…………………………………………………………………………………… ۴۵

۳-۴-۲- تعاریف و مقدمات……………………………………………………………………….. ۴۶

۳-۴-۴-‌‌‌تبدیل مسئله پایدارپذیری مقاوم به‌یک مسئله Nevanlinna–Pick …….. 50

3-4-5- طراحی کنترل کننده……………………………………………………………………… ۵۳

۳-۵- پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای ……………………………………………… ۵۵

۳-۵-۱- مقدمه و تعاریف لازم……………………………………………………………………….. ۵۵

۲-۵-۳- پایداری مقاوم سیستم های بازه ای…………………………………………………. ۵۹

۳-۵-۳- طراحی پایدار کننده های مقاوم مرتبه بالا………………………………………… ۶۴

فصل چهارم  : طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

۴-۱- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت ……………………… ۶۷

۴-۲- طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick ………….. 69

برای سیستم های قدرت تک ماشینه …………………………………………………………… ۶۹

۴-۲-۱- مدل سیستم………………………………………………………………………………… ۶۹

۴-۲-۲- طرح یک مثال…………………………………………………………………………….. ۷۱

۴-۲-۳ – طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick…………….. 73

4-2-2- بررسی نتایج………………………………………………………………………………. ۷۷

۴-۲-۵- نقدی بر مقاله……………………………………………………………………………… ۷۸

۴-۳- بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه ……………………… ۸۳

۴-۳-۱- مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه…………………………….. ۸۳

۴-۳-۲- مشخصات یک سیستم چند ماشینه…………………………………………………. ۸۶

۴-۳-۳-طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت……………………………………………. ۹۰

۴-۳-۴- پاسخ سیستم به ورودی پله……………………………………………………………. ۹۳

۴-۴- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه ……… ۹۵

۴-۴-۱- اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی………………………………………… ۹۵

۴-۴-۲- مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای………………………. ۱۰۱

 ۴-۴-۳-پایدارسازی مجموعه‌ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک‌های‌بهینه سازی…….. ۱۰۵

۴-۴-۴- استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم………………………. ۱۰۶

۴-۴-۵- استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم………………………………. ۱۱۰

۴-۵- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه (۲)…………. ۱۱۰

۴-۵-۱- جمع بندی مطالب……………………………………………………………………….. ۱۱۰

۴-۵-۲-طراحی پایدار کننده های‌مقاوم بر اساس مجموعه‌ای از نقاط کار………….. ۱۱۱

۴-۵-۳- مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید…………………. ۱۱۳

۴-۵-۴- نتیجه گیری………………………………………………………………………………… ۱۱۵

فصل پنجم : استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله

۵-۱- استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله ……………………………….. ۱۲۱

۵-۲- طراحی PSS‌های مقاوم به منظور هماهنگ سازی PSS  ها …………………. ۱۲۲

 ۵-۲-۱- تداخل PSS‌ها ………………………………………………………………………….. ۱۲۲

۵-۲-۲- بررسی مسئله تداخل PSS‌ها در یک سیستم قدرت سه ماشینه ………….. ۱۲۴

۵-۲-۳- استفاده از روش طراحی بر اساس چند نقطه کار در هماهنگ …………………. ۱۲۶

انتخاب مجموعه مدلهای طراحی ……………………………………………………………….. ۱۲۷

۵-۲-۴-‌مقایسه‌عملکرد دو نوع پایدار کننده به کمک شبیه سازی کامپیوتری……… ۱۳۰

۵-۳- طراحی کنترل کننده های بهینه (  فیدبک حالت ) قابل اطمینان برای سیستم قدرت     ۱۳۲

 ۵-۳-۱) طراحی کننده فیدبک حالت بهینه ………………………………………………….. ۱۳۲

تنظیم کننده  های خطی ……………………………………………………………………………. ۱۳۳

 ۵-۳-۲-کاربرد کنترل بهینه در پایدار سازی سیستم های قدرت چند ماشینه…….. ۱۳۴

۵-۳-۳-طراحی کنترل بهینه بر اساس مجموعه‌ای از مدلهای سیستم ……………….. ۱۳۶

 ۵-۳-۴- پاسخ سیستم به ورودی پله …………………………………………………………. ۱۴۰

فصل ششم : بیان نتایج

۶-۱- بیان نتایج ………………………………………………………………………………………. ۱۴۴

۶-۲- پیشنهاد برای تحقیقات بیشتر…………………………………………………………….. ۱۴۷

مراجع…………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۸

ضمیمه الف – معادلات دینامیکی ماشین سنکرون…………………………………………. ۱۵۴

ضمیمه ب – ضرایب K1 تا K6 ………………………………………………………………… 156

ضمیمه پ – برنامه ریزی غیر خطی……………………………………………………………. ۱۵۸

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: پایدار کننده های سیستم قدرت,پایدارکننده های سیستم,بهبود میرایی نوسانات,فرکانس کم سیستم ,
:: بازدید از این مطلب : 793
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه:

با توجه به نگرشی که اسلام از جهان و مسائل مربوط به آن ارائه می دهد، انسان باید با بهره برداری از دو بعد معنوی و مادی دنیا که مبانی ارزشی اسلام بر آن صحه می گذارد، تأمین معاش نماید تا در طول دوران زندگی خود سربار دیگران نباشد. تمام دست اندرکاران مسائل اقتصادی اعتقاد دارند که اگر زندگی مادی و معیشتی انسان تأمین نگردد به کارهای ناپسند روی می آورد و از آنجایی که گرایش به مفاسد ریشه در تنگدستی و نیازمندیها دارد باید جهت جلوگیری از شیوع این مفاسد تلاش شود تا نیازهای اساسی افراد در جامعه را بصورت معقول و بصورت آبرومندانه ای برآورده شود. با توجه به مبانی و اصول حاکم بر نظام اداری و اجرایی کشور لازم است زمانی که می خواهیم مراحل نظام پرداخت را مورد تجدید نظر و اصلاح قرار دهیم به اصول و مبانی ارزش، بطور خاص نیز توجه کنیم. به استناد آیه ی شریفه ی قرآن کریم «ان لیس الانسان الا ما شعر و ان سعید سوف یری.» (باید از هرگونه یکسان نگری به مشاغل مختلف حتی الامکان پرهیز کرد) پس بر اساس این اصل باید به مشاغل مختلف ارزش متفاوتی قائل شویم. بایستی با اعمال روش ارزشیابی در پرداخت حقوق، اگر بازدهی کارکنان بیش از حد استاندارد باشد از سیستم تشویق مانند: اعطای ارتقاء تشویقی استفاده کرد و برعکس اگر چنانچه بازدهی کارکنان در حد استاندارد نباشد سیستم تنبیهی اعمال شود.امروزه باید مدیران سازمان ها و شرکت های جدید با قدرت خلاقانه ی فکری خود فعالیتهای پرثمری را در اجرای یک سیستم حقوق و دستمزد مناسب انجام دهند، تا بخوبی بتوانند همه اعضاء سازمان را برای انجام کار مؤثر برانگیزد و در عینحال افزایش میزان کارآیی کارکنان و بهداشت روانی آن ها را نیز فراهم سازد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه

مقدمه: ۶

تاریخچه سازمان بازگانی : ۶

تعریف حقوق و دستمزد : ۷

گروههای حقوق بگیر در کشور: ۸

هزینه های دستمزد: ۹

دوایرکنترل کننده سیستم حقوق ودستمزد: ۱۰

عوامل نظریه های حقوق و دستمزد: ۱۴

کنترلهای داخلی سیستم حقوق و دستمزد. ۱۴

مزایای طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل.. ۱۸

مراحل ایجاد طبقه بندی و ارزیابی.. ۱۸

بخش نامه های اداره بازرگانی: ۱۹

۱- جدول حق شغل: ۱۹

۲- فوق العاده مدیریت: ۲۱

۳- حق شاغل: ۲۲

۴- فوق العاده ایثارگری: ۲۳

۵- نشان‌های دولتی: ۲۴

کمک هزینه عائله مندی و اولاد: ۲۵

ماموریت: ۲۵

۲-۱-۳- نحوه تطبیق وضع کارمندان با جداول امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمت کشوری.. ۲۶

تطبیق با جدول حق شغل: ۲۶

تطبیق رتبه های شغلی.. ۲۷

تطبیق فوق العاده مدیریت: ۲۸

مدارک تحصیلی: ۲۸

تطبیق و افزایش حقوق و مزایای کارمندان با قانون خدمات کشوری: ۳۰

مرحله اول: ۳۰

مرحله دوم: ۳۰

۳-۱-۳ سایر مقررات… ۳۱

۴-۱-۳- اضافه کار. ۳۲

حق التحقیق، حق التدریس، حق الترجمه و حق التالیف… ۳۳

دستورالعمل پرداخت کمک های رفاهی کارمندان دولت… ۳۵

کسورات: ۳۶

معافیت های درآمد حقوق : ۳۷

۱-۲-۳- نکات توضیحی در مورد حکم کارگزینی و فیش حقوقی: ۴۲

۱-۳-۳- نحوه‌ی ثبت در نرم افزار و حکم کارگزینی: ۴۷

۲-۳-۳- نحوه ی ثبت های حسابداری حقوق و دستمزد: ۴۸

نتیجه‌گیری: ۵۱

منابع: ۵۲

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: سیستم حقوق و دستمزد , حقوق و دستمزد شرکتها , حقوق و دستمزد شرکتهای دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه:

 از آنجایی که امروزه راه اندازی موتورهای الکتریکی یکی از مسائل و دغدغه های بزرگ کارخانه های صنعتی و شرکت های تولیدی و نیز تولید کنندگان نیروی برق و شرکت های وابسته میباشد در این پروژه به بررسی برخی از این راه اندازها می پردازیم و محاسن و معایب آنها را مورد بررسی علمی قرار میدهیم.

از دلایل اهمیت موضوع شوک های الکتریکی و مکانیکی شدیدی می باشد که در زمان راه اندازی به شبکه برق رسانی و موتور وارد  و سبب استهلاک شدید دستگاه های موجود و بالا بردن هزینه های اقتصادی می شود . بنابراین استفاده از راه انداز های مناسب بخصوص در مورد موتورها با توان های بیش از چندین اسب بخار در کاهش هزینه های برق مصرفی و نیز هزینه های نگهداری و تعمیر  تاثیر بسزایی دارد.

 فهرست:

۱ ) کلیات موتور آسنکرون سه فاز : ……………………………………..۱

      ۱ – ۱ ) ساختمان موتورهای القایی سه فاز :………………………۲

   ۱-۱ - ۱ ) استاتور : ………………………………………۲

  ۱-۱ - ۲ ) رتور : ………………………………………………………….۳

 ۱-۱ -۳ ) حلقه های لغزان : ………………………………………۴

 ۱ - ۱ -۴ ) جاروبک ها : ……………………………………………….۴

  ۱ - ۱- ۵ ) یاتاقان و بدنه : …………………………………….۴

   ۱ – ۲ )  عملکرد موترهای القایی سه فاز : …………………………….۵

 ۱ – ۲ – ۱ ) موتور ساکن ……………………………………………….۵

 ۱ – ۲ -۲ ) مکانیزم تولید گشتاور در موتور القایی ( آسنکرون ) : …………….۹

 ۱ – ۲ – ۳ ) موتور گردان : …………………………………………………۱۴

 ۱ – ۲ – ۴ ) موتور در شرایط ماندگار : …………………………..۲۲

  ۱ – ۳ ) موتور فقس سنجابی : ……………………………………..۲۵

۲ ) انواع روشهای راه اندازی موتور القایی سه فاز: ……………………۲۸

۲ – ۱ ) روش راه اندای مستقیم : ……………………………………۳۰

۲ – ۲ ) روش راه اندازی توسط افزایش مقاومت رتور : …………………….۳۱

۲ – ۲ – ۱ ) موتورهای رتور سیم پیچی شده : …………………………..۳۱

 ۲ – ۲ – ۲ ) Liquide starter : …………………………..37

فهرست:

 ۲ – ۲ – ۳ ) درایور راه اندای کرامی : ………………………….۳۸

۲ – ۲ – ۴ ) راه اندازی موتورهای قفس سنجابی با توجه

به جریان و مقاومت رتور : ……………………………۴۰

 الف – کلاس A : ………………………………………………..40

 ب – کلاس D : …………………………………………………….41

ج – کلاسهای C , B : ………………………………………..41

 د – رتورهایی با میله های عمیق : …………………………۴۱

 ه – موتورهای قفس سنجابی دوبل : …………………….۴۲

 ۲-۳) انتخاب ولتاژ موتور :………………………………..۴۳

   ۲-۳-۱) راه اندازی موتور قفسه ای با کاهش ولتاژ استاتور :……….۴۳

 ۲-۴ ) راه اندازی با استفاده از کلید ستاره مثلث : …………….۴۶

 ۲-۵) روش کلاج گریز از مرکز :………………………………..۴۹

  ۲-۶) پیک جریان حین راه اندازی :……………………………..۵۰

 ۲-۷) دینامیک راه اندازی :………………………………….۵۱

  موتور با بار خالص :  ………………………………۵۳

  گرم شدن رتور : ………………………………………………….۵۳

 ۲-۸) راه اندازی موتورهای بزرگ به کمک خازن :…………………….۵۴

  ۲-۸-۱) مشکل راه اندازی موتورهای القایی بزرگ : ……………..۵۵

فهرست:

 ۲-۸-۲) عملکرد یک سیستم راه اندازی خازنی :………………۵۶

۳) راه اندازی تریستوری موتورهای القایی :…………………..۵۷

 مقدمه:………………………………………………………………۵۸

 ۳-۲ ( مدهای کنترل:……………………………………………………..۶۲

  ۳-۲-۱( کنترل راه اندازی:………………………………………۶۳

   ۳-۲-۲( کنترل شتاب راه اندازی:…………………………۶۳

 ۳-۳) مشخصات راه اندازهای تریستوری:……………………….۶۷

  ۳ -۴( شرح مدارهای متداول راه اندازهای تریستوری:………………۶۸

 ۳- ۵) مدار قدرت:…………………………………………….۶۸

 ۳-۵-۱( معرفی تریستور:………………………………………….۶۹

 ۳-۵-۱-۱) مدل دو ترانزیستوری تریستور:…………………….۷۰

۳-۵-۱-۲) روش های روشن شدن تریستور:……………………..۷۱

۳-۶) مدار فرمان:…………………………………………………۷۲

  ۳-۶-۱) مدار آتش کننده:……………………………..۷۴

 ۳-۶-۲ ) مدار تقویت کننده: ………………………….۷۵

 ۳-۶-۳) مزیت عمده راه اندازی موتور به شیوه تریستوری و

 انتقال زاویه آتش:…………………………..۷۶

   ۳-۶-۴ ) مدار خطای جریان:………………………۷۷

 

فهرست:

 ۳-۷)  طراحی و بررسی مدارعملی و ساده راه انداز نرم موتور

  آسنکرون (القایی):………………………………۷۷

 ۳-۷-۱) کنترل:…………………………………….۷۹

 ۳-۷-۲) نوسانساز موج دندانه اره ای:………………۸۴

 ۳-۷-۳ ) کنترل زاویه آتش :………………………..۸۶

 ۳-۷-۴ ) مقایسه کننده:……………………………………۸۸

 ۳-۷-۵)  ایزوله کننده مدار قدرت و مدار فرمان:………….۸۹

 ۳-۷-۶) رلة اضافه ولتاژ و افت ولتاژ:………………………..۹۰

 ۳-۷-۷) رلة اضافه جریان (Over Current) :………………92

  ۳-۸) نظام هماهنگ و  :……………………………….۹۳

   ۳-۸-۱) لزوم استفاده از نظام  ثابت:…………………۹۵

  ۳-۸-۲) توضیح دربارة PWM :……………………….97

 ۳-۸-۳) مدارات اینورتر:………………………………..۱۰۰

 ۳-۸-۴) رکتیفایرها:…………………………………….۱۰۲

 ۳-۹ ) مقایسه قیمت تمام شده انواع راه اندازها : …………………….۱۱۱

 ۳-۱۰) نتیجه : …………………………………………………….۱۱۳

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: راه اندازهای موتورهای الکتریکی , موتورهای الکتریکی ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده :

مدت‌ها بود که کارشناسان بازار سرمایه بیان می‌کردند بین میزان سهام شناور و برخی از متغیرهای مهم یک سهم مثل بازدهی،ریسک و نقد شوندگی رابطه وجود دارد اما تاکنون این رابطه به صورت علمی تست نشده بود.

سهام شناور آزاد[۱]، درصدی از کل سرمایه شرکت است که جهت معامله در بازار سهام در دسترس باشد و یا قسمتی از سهام یک شرکت که بدون هیچ گونه محدودیت قابل معامله باشد و عددی است که از نتیجه کسر تعداد سهام غیرقابل معامله از کل سهام شرکت بدست می‌آید.

دراین تحقیق بااستفاده از اطلاعات گذشته مربوط به شرکت‌های نمونه آماری، مطالعه ارتباط بین پنج متغیر بازدهی سهام، تعداد روزهای معاملاتی سهم، نسبت تعداد سهام معامله شده به کل سهام شرکت، واریانس بازدهی روزانه سهام و نسبت P/E با متغیر درصد سهام شناور شرکت)متغیر مستقل (مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور اطلاعات ۶۳ شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قر ار گرفته است.

برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مذکور، داده‌های فصلی متغیرهای مدل در ۱۱ دوره سه ماهه۳۱/۶/۱۳۸۳ تا۲۹/۱۲/۱۳۸۵ محاسبه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این بررسی ارتباط تک تک متغیرها با درصد سهام شناور سهم به طور جداگانه برآورد شده است.

بدین منظور برای بررسی ارتباط هر متغیر با درصد سهام شناور یک مدل اقتصاد سنجی برآورد شده که در این مدل از داده‌های تلفیقی هر متغیر برای ۶۳شرکت در ۱۱ دوره زمانی استفاده شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد که میزان سهام شناور با متغیرهای بازدهی و ریسک تغییرات قیمت سهام رابطه منفی و با متغیرهای نسبت قیمت به درآمد و نقدشوندگی رابطه مثبت دارد.

                                    فهرست مطالب :

عنوان ……………………………………. صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱ بیان مسئله: ۲

۱-۲- هدف تحقیق : ۴

۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق : ۵

۱-۴- فرضیه‌های تحقیق: ۶

فصل دوم :پیشینه پژوهش

۲-۱- پیشگفتار. ۹

۲-۲- تعریف سهم : ۱۰

۲-۳- تعریف سهام شناور آزاد. ۱۰

۲-۴- علل تمایل به انحصار سهام در شرکت‌های عضو بورس… ۱۴

۲-۵- رابطه میزان سهام شناور و نقدشوندگی: ۱۶

۲-۶- رابطه بازدهی و نقدشوندگی: ۱۸

۲-۷- سهام شناور آزاد در بورس تهران. ۲۳

۲-۸- طبقه بندی جدید شرکت‌ها در بورس تهران. ۲۷

۲-۹- حجم مبنا و سهام شناور. ۲۹

۲-۱۰- رابطه سهام شناور و افزایش سرمایه: ۳۸

۲-۱۱- اثرات سهام شناور آزاد در بورس‌های جهانی.. ۳۹

۲-۱۲- تاثیر ساختار مالکیتی) ترکیب سهامداری (روی عملکرد شرکت… ۴۲

۲-۱۳- رابطه با تئوری بازار کارآی سرمایه. ۴۴

۲-۱۴-مفهوم بازده ۴۶

۲-۱۵- عوامل موثر بر بازدهی.. ۴۷

۲-۱۶- تحقیق فانگهوا و یکسیاسو. ۵۰

۲-۱۷- مفهوم ریسک تغییرات قیمت سهم. ۵۱

۲-۱۸- مفهوم نسبت P/E. 53

2-18-1-تفسیر نسبت P/E. 54

فصل سوم : روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها

۳-۱- جامعه آماری.. ۵۸

۳-۲- نمونه آماری.. ۵۹

۳-۳- روش تحقیق.. ۶۱

۳-۴- فرضیه ها: ۶۱

۳-۵- متغیرهای تحقیق.. ۶۴

۳-۶- روش جمع آوری داده‌ها ۶۶

فصل چهارم. ۶۸

داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها ۶۸

۴-۱- جمع آوری داده‌ها ۶۹

۴-۲- آزمون فرضیه ۱٫ ۶۹

۴-۳- آزمون فرضیه ۲٫ ۷۰

۴-۴ آزمون فرضیه ۳٫ ۷۳

۴-۵- آزمون فرضیه ۴٫ ۷۷

فصل پنجم:نتیجه گیری

۵-۱- محدودیت‌های پژوهش: ۸۵

۵-۲- نتایج: ۸۵

۵-۳- پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های آتی: ۸۵

منابع و مأخذ : ۸۷

فهرست جداول :

عنوان ………………………………………………………………… صفحه

جدول ۲-۱- صورت خلاصه معیارهای طبقه بندی……………………………………. ۲۹

جدول ۳-۱- لیست شرکت‌های نمونه تحقیق………………………………………… ۵۹

جدول ۴-۱ ………………………………………………………………….. ۶۹

جدول ۴-۲…………………………………………………………………….. ۷۱

جدول ۴-۳…………………………………………………………………………… ۷۴

جدول ۴-۴………………………………………………………………….. ۷۸

شکل ۴-۵……………………………………………………………………….. ۸۱

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: سیستم حقوق و دستمزد ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده :

این پروژه بر اساس تحقیق و طراحی یکی از برنامه های اصلی صنعت در چند ساله اخیر در مورد خودروهای برقی تهیه و تدوین شده است  واین پروژه به بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد .

سالهای ابتدایی ساخت خودروهای برقی به سال ۱۹۰۰ میلادی بر می گردد که در آن زمان از یک طرف به علت مشکلاتی که موتورهای الکتریکی دارا بودند و از طرف دیگر اکتشاف جدید نفت و تولید فراوان آن در پیشرفت چشمگیر موتورهای احتراق داخلی ساخت این خودروها مورد توجه قرار نمی گرفت . ولی با به وجود آمدن جنگهای جهانی و کشمکش های بر سرنفت باعث شد این ماده ارزش بیشتری پیدا کند و توجه ها بیشتر به خودروهای برقی جذب شود و این بود که از سال ۱۹۹۰ میلادی تولید خودروهای برقی به طور جدی تری مورد توجه قرار گرفت .

در خودروهای برقی سیستم تأمین قدرت شامل یک موتور الکتریکی ، کنترلر ، باتریها و شارژر آن می باشد مجموعه محرک برقی خودروی برقی وظیفه دارد جریان مستقیم تولید شده توسط باتری را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید که منظور از مجموعه محرک کلیه قطعاتی است که جریان مستقیم باتری ها را به نیروی کششی و گشتاور لازم برای حرکت چرخها تبدیل می کنند از مهمترین ویژگیهای خودروی برقی برد و قدرت حرکت (‌شتاب ، سرعت ، شیب روی ، و بارگیری و انعطاف پذیری) و مدت شارژ و قیمت بالای باتریها در اغلب خودروهای برقی موجود مجموعه محرک است .

                                                    فهرست مطالب

 

عنوان                                                                        صفحه

بخش اول : نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی

مقدمه…………………………………………………… ۲

فصل اول: خصوصیات خودرو برقی

۱-۱ تعریف خودرو برقی………………………………………. ۳

۱-۲ تاریخچه تولید خودرو برقی……………………………….. ۴

۱-۳ انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آن………………………… ۶

۱-۳-۱ موتورهای الکتریکی جریان مستقیم……………………………. ۷

۱-۳-۲ موتورهای الکتریکی جریان متناوب………………………………. ۸

۱-۴ باتری های قابل استفاده در خودروی برقی………………………………. ۱۰

۱-۵ سیستم های تولید و انتقال نیروبرای خودرو های الکتریکی تولید انبوه…….. ۱۵

۱-۵-۱ خودرو برقی با موتورجریان مستقیم dc ………………………… 17

1-5-2 خودروی برقی با موتورجریان متناوب ac ……………………….. 19

1-5-3 خودروهای دو منظوره……………………………………………… ۲۱

۱-۶ مشکلات تحقیقاتی و نتیجه گیری…………………………………….. ۲۴

 

فصل دوم: سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز

۲-۱ تأثیر وزن در خودروی برقی…………………………………… ۲۵

۲-۱-۱ تأثیر وزن بر شتاب……………………………………………….. ۲۶

۲-۱-۲ تأثیر وزن در شیب ها……………………………………………….. ۲۶

۲-۱-۳ تأثیر وزن بر سرعت……………………………………………… ۲۷

۲-۱-۴ تأثیر وزن بر مسافت طی شده…………………………….. ۲۷

۲-۱-۵ توزیع وزن…………………………………………………… ۲۷

۲-۲ نیروی مقاومت هوا…………………………………………….. ۲۸

۲-۳رانندگی در جاده………………………………………………… ۳۱

۲-۳-۱ توجه به تایر های خودرو…………………………………….. ۳۲

۲-۳-۲ محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو………………………….. ۳۴

۲-۴ تجهیزات انتقال قدرت…………………………………………………… ۳۴

۲-۴-۱ سیستم های انتقال قدرت……………………………….. ۳۵

۲-۴-۲ تفاوت مشخصات موتور الکتریکی وموتور  احتراقی………………. ۳۶

۲-۴-۳ بررسی دنده ها………………………………………… ۳۹

۲-۴-۴ جعبه دنده اتوماتیک و دستی……………………………….. ۴۰

۲-۴-۵ سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبک یا سنگین برای روان کاری…. ۴۰

۲-۵ مشخصات خودروهای برقی…………………………….. ۴۲

۲-۵-۱ توان و گشتاور………………………………….. ۴۳

۲-۵-۲ محاسبه گشتاور لازم خودرو…………………………. ۴۶

۲-۵-۳ محاسبه گشتاور خروجی موتور…………………………. ۴۶

۲-۵-۴ مقایسه منحنی های گشتاور لازم وگشتاورخروجی موتور…….. ۴۷

فصل سوم: طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی

۳-۱مشخصات کلی خودروی درون شهری پیکان برقی………………. ۴۹

۳-۱-۱ شتابگیری مناسب……………………………………… ۴۹

۳-۱-۲ سرعت میانگین پیشینه…………………………… ۴۹

۳-۱-۳ تأثیر شیب………………………………………. ۵۰

۳-۱-۴ برد………………………………………….. ۵۰

۳-۲ محاسبه توان مورد نیاز خودرو………………………….. ۵۰

۳-۲-۱ محاسبه نیروی شتابگیری…………………………… ۵۱

۳-۲-۲ نیروی حرکت در شیب…………………….. ۵۳

۳-۲-۳ نیروی مقاومت غلتشی……………………… ۵۳

۳-۲-۴ نیروی مقاومت هوا………………………………… ۵۳

۳-۲-۵ نیروی مقاومت وزش باد…………………………….. ۵۴

۳-۲-۶ رسم منحنی گشتاور و توان………………………………. ۵۴

۳-۳ طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت…………………… ۵۸

 

۳-۳-۱ فلایول…………………………………………… ۵۸

۳-۳-۲ بوش نگهدارنده فلایول……………………….. ۶۱

۳-۳-۳ محاسبه فلنج پوسته………………………………. ۶۳

۳-۳-۴ طراحی شاسی زیر موتور…………………… ۶۴

بخش دوم: نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی

مقدمه……………………………………………. ۶۸

فصل اول : سلولهای خورشیدی

۱-۱ توضیحات کلی……………………………… ۷۲

۲-۱ بازدهی سلول……………………………………… ۷۳

۳-۱ انواع سلولهای سیلیکونی……………………………. ۷۳

۴-۱ فناوریهای تولید……………………………….. ۷۴

۱-۴-۱  Screen  printed………………………… 74

5-1 مکانیزم کارکرد سلولهای خورشیدی…………………. ۷۴

۱-۵-۱ نحوه کارکردن سلولهای خورشیدی(فتوولتاییکpv)……… 74

2-5-1 سیلیکون در سلولهای خورشیدی………………………… ۷۶

۳-۵-۱هنگامی که نور به سلولهای خورشیدی برخورد می کند……… ۸۰

فصل دوم: طراحی بدنه و شاسی

۱-۲ مقدمه…………………………………….. ۸۱

۲-۲ بارهای وارده به شاسی……………………. ۸۳

۱-۲-۲ بارهای استاتیکی……………………………. ۸۳

۲-۲-۲ بارهای دینامیکی(مربوط به سیستم تعلیق)…………………. ۸۳

۳-۲-۲ نیاز مندیها……………………………… ۸۳

۴-۲-۲ انواع شاسیها…………………….. ۸۴

۵-۲-۲ فرم فضایی………………………. ۸۴

۶-۲-۲ مواد به کار رفته در شاسیها……………………. ۸۵

۷-۲-۲ مونوکوکهای کامپوزیتی……………………….. ۸۶

۸-۲-۲ جای راننده…………………………….. ۸۶

فصل سوم: ناحیه خورشیدی

۱-۳ مقدمه…………………………………….. ۸۷

۲-۳ بررسی عوامل گوناگون……………………… ۸۷

۱-۲-۳ خنک نگهداشتن ناحیه………………… ۸۷

۲-۲-۳ چیدن سلولها……………………………… ۸۷

۳-۲-۳ اتصال داخلی سلولها…………………. ۸۸

۴-۲-۳ پوششها……………………………… ۸۸

۳-۳ حفاظ سلولها……………………………….. ۸۸

۱-۳-۳ فناوریها…………………………………. ۸۹

۴-۳ تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR ………………….. 89

5-3 طراحی ناحیه سلولهای خورشیدی و زیر ساخت آن برای یک مدل کوچکتر ….. ۹۰

۱-۵-۳ وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی…………… ۹۳

۲-۵-۳ نکات استنتاجی…………………….. ۹۶

۶-۳ نتایج بدست آمده برای یک نمونه ناحیه خورشیدی……………… ۹۶

۱-۶-۳ مشخصات ناحیه……………………………….. ۹۶

فصل چهارم: تحلیل آیرودینامیکی

۱-۴ مقدمه……………………………………………. ۹۷

۲-۴ طراحی پیکره اصلی……………………………………. ۹۷

۱-۲-۴ قوانین مسابقه……………………………………………. ۹۷

۳-۴ نحوه طراحی با توجه به قوانین مسابقه……………………….. ۹۷

۴-۴ نحوه طراحی برای دراگ پایین………………………………… ۹۹

۵-۴ نحوه طراحی برای یک پایداری مناسب…………………… ۱۰۱

۶-۴ نیازهای اضافی توان خورشیدی………………………….. ۱۰۲

۷-۴ نحوه طراحی ناحیه خورشیدی…………………………. ۱۰۳

۸-۴ ساختن شکل اصلی به صورت تجربی…………… ۱۰۶

۹-۴ تحلیل طراحی…………………………………….. ۱۰۶

۱۰-۴ خواندن نقشه ها برای CFD…………………… 107

11-4 نتایج CFD…………………………………… 108

12-4 طراحی دوباره براساس CFD…………………… 110

13-4 نتایج CFD از تحلیل دوم……………………. ۱۱۰

۱۴-۴ نتایج بدست آمده در مورد شکل و ترکیب بدنه………… ۱۱۰

فصل پنجم : سیستم های مکانیکی

۱-۵ مقدمه………………………………………… ۱۱۲

۲-۵ سیستم رانش ……………………………………….. ۱۱۴

۱-۲-۵ بررسی عملکرد سیستم رانش……………………… ۱۱۵

۲-۲-۵ انواع مکانیزمها…………………………………….. ۱۱۵

۳-۲-۵ انواع سیستمهای انتقال قدرت……………………… ۱۱۷

۳-۵ سیستم تعلیق ……………………………………… ۱۱۸

۱-۳-۵ معایب……………………………………….. ۱۱۸

۲-۳-۵ مزایا………………………………………….. ۱۱۸

۳-۳-۵ رفتارهای دلخواه از تعلیق……………….. ۱۱۹

۴-۳-۵ اجزا………………………………………… ۱۱۹

۵-۳-۵ انواع سیستم تعلیق……………………… ۱۱۹

۴-۵ ترمزها……………………………………… ۱۲۱

۱-۴-۵ انواع ترمزها………………………………. ۱۲۱

۲-۴-۵ مشکلات…………………………… ۱۲۲

۳-۴-۵ توضیح………………………….. ۱۲۲

۵-۵ چرخ ها و تایرها ………………………………. ۱۲۲

۱-۵-۵ انواع چرخها………………………….. ۱۲۲

۲-۵-۵ تایرها…………………………………… ۱۲۴

۳-۵-۵ تأثیر عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تایرها………. ۱۲۴

فصل ششم : موتور

۱-۶ انواع موتور ……………………….. ۱۲۶

۱-۱-۶ القاییAC………………………………… 126

2-1-6 مقاومت متغیر…………………………….. ۱۲۶

۳-۱-۶ DC جارو بک شده…………………………….. ۱۲۶

۴-۱-۶ DC بدون جاروبک………………………………… ۱۲۷

۵-۱-۶ موتورهای چرخ……………………… ۱۲۷

غزال ایرانی ………………………………. ۱۲۸

چکیده غیر فارسی …………….. ۱۳۹

منابع …………………………………….. ۱۴۰

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: سیستم انتقال قدرت , انتقال قدرت در خودروهای برقی , انتقال قدرت در خودروهای احتراق ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه:

مسئله مورد بررسی در این مقاله مربوط است به اینکه تأثیر مکش و تزریق بر روی وزش های گرمایی مخلوط شده در اثر رد و بدل شدن گرما همراه با یک مقدار ثابت چگونه بر روی صفحه انجام می گیرد. این صفحه به صورت عمودی و به سمت بالا پدیدار می شود، با فاصلة کمی از یک سوراخ و در دمایی ثابت نگه داشته می شود که بالاتر از درجة حرارت مایع ambient است.در هر دو مورد متحد و غیر متحد مکش و تزریق این دما ثابت نگه داشته می شود.نتیجه ی گرمای به وجود آمده در این منطقه به وسیله‌ی مطالعه رابطة نیروهای رانشی به وجود آمده در رد و بدل شدن میزان حرارت، نتیجة گرمای به وجود آمده در این منطقه، به وسیله مطالعه رابطة نیروهای رانشی به وجود آمده در رد و بدل شدن میزان با تأثیری که نیروهای جنبشی و رانشی و گرانشی می گذارند مشخص و  مقایسه می شوند.

رد و بدل شدن انرژی حرارتی از یک صفحه ای که به طور دائم حرارت داده شده به یک مایع ساکن دارای چندین مراحل مختلف می باشد. برای مثال غلتک داغ ، آهن یا پلاستیک همتراز. عمل ثبت پایدار، و فیبر شیشه ای و تولید کاغذ، فهمیدن و در نظر گرفتن جریان انرژی حرارتی در منطقة نزدیک به بشقاب در حال حرکت ضروری است تابتوان کیفیت محصول نهایی بدست آمده را مشخص کرد. این موقعیت فیزیکی با جریان رانش گرمایی کلاسیک بر روی یک بشقاب صاف ساکن فرق دارد – زیرا جریان مایع شرکت کننده در این واکنش به سمت سطح در حال حرکت است. Sakiadis اولین کسی بود که متوجه این حرکت برعکس لایة رانشی شد و از یک رابطة خیلی مشابهی استفاده کرد تا راه حل عددی مناسبی برای چگونگی جریان حرارت به صورت ثابت در سطح این منطقه بدست آورد.

 

فهرست مطالب

عنوان                                                صفحه

۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………. ۱

۲) فرمول های ریاضی و چگونگی مراحل محاسبات……………………………………….. ۶

     ۱-۲) فرضیات پایه ای و رابطه های هدایت کننده……………………………………… ۶

     ۲-۲) شرایط مرزی …………………………………………………………………………… ۸

        ۲-۲-۲) دیوارة برآمدة مرده………………………………………………………………. ۹

        ۳-۲-۲) جریان آزاد……………………………………………………………………….. ۱۰

        ۴-۲-۲) مجرای خروج……………………………………………………………………. ۱۰

     ۳-۲) مراحل راه حل های عددی…………………………………………………………… ۱۱

۳) نتایج و توضیحات………………………………………………………………………………. ۱۳

     ۱-۳) درستی و اعتبار مدل عددی………………………………………………………….. ۱۳

     ۲-۳) خصوصیات جابجایی گرمایی برای کشش متحد……………………………….. ۱۹

     ۳-۳) دما و پراکندگی در Velocity……………………………………………………….. 28

     ۴-۳) مطالعات پارامتری……………………………………………………………………… ۳۵

     ۵-۳) نقشهای مربوط به مناطق وزش گرمایی…………………………………………… ۴۳

     ۶-۳) مقایسه مشکلات از نوع Blasius…………………………………………………… 47

4) نتیجه……………………………………………………………………………………………….. ۴۹

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: انژی گرمایی , تبادل انرژی گرمایی ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردين 1393 | نظرات ()