نوشته شده توسط : جلال

مقدمه:

صنعت شیشه سازی از صنایع قدیمی است که مصریها از ۲۵۰۰ سال  قبل  از  میلاد  مسیح  با ان اشنایی داشتند و سازنده اولین اشیائ شیشه ای بودند و همچنین یونانی ها از قرن ۱۲و۱۴ قبل از میلاد و رومیها از قرن ششم قبل از میلاد به شیشه سازی میپرداختند و در ایران نیز تاریخ  قدیمی دارد به توری که قدیمی ترین اشیائ  ظروف  شیشه ای ایرانی  مربوط به اقوام ایلامی  میباش د یعنی تاریخ ان به ۳۵۰۰ سال قبل میرسد به طوری که از ابتکارات این قوم به کار بردن شیشه جهت پنجره میباشد و در ایران این صنعت نیز در دوره های مختلف سیر سعودی و نزولی داشته است به  طوری که  در دوره  هخامنشیان  سیر  سعودی (نقوش مکشوفه در تخت جمشید) و در دوره  مغول  از میان رفت و به طور  کلی  صنعت  مذبور در ایران و جهان بعد از اسلام ترقی زیادی داشته است.

صنعت شیشه گری به طریق سنتی و به عنوان یک هنر تا سالیان اخیر رواج داشته و فقط از سال ۱۳۴۰ اولین واحد تولید کننده شیشه و به مقیاس صنعتی در ایران شروع به کار کرده است.

تعریف شیشه:

شیشه مایعی است که بسیار سرد شده ودر نقطه ای پایین تر از نقطه انجماد ان در حالت  مایع  قرار  دارد.

مشخصات فیزیکی:

شیشه جسمی است سخت که در مقابل فشار مقاوم و در مقابل کشش بسیار ضعیف میباشد.

مواد اولیه تولید شیشه :

تقریبا یک سوم ترکیبات عناصر جدول تناوبی مندلیف در تولید شیشه های بخصوصی به کار برده میشوند ولی در عمل (در سرعت های عادی سرد کردن ) تعداد بسیار کمی از ترکیبات “تشکیل دهنده واقعی شیشه” یا به عبارت دیگر شیشه ساز های خوب هستند و مهمترین ترکیباتی که در تهیه شیشه بکار میرودعبارتند از سیلیس یا کوارتز . دولومیت یا کربنات مضاعف کلسیم و منیزیم . اهک . فلدسپات. کربنات سدیم . سولفات سدیم و مواد رنگی.

الف-سیلیس:

که قسمت عمده مواد اولیه مصرفی را تشکیل میدهدو باید دارای یک نواختی ترکیب شیمیایی و با عیار بالا و فاقد مواد اهکی و اهن و نیز فرم دانه بندی مخصوص باشد و پودر سیلیس مورد مصرف دارای مشخصات شیمیایی و دانه بنی به شرح زیر می باشد.

الف) مقدار sio2 بیشتر از ۹۷% باشد.

ب) مقدار Fe2 o3  کمتر از ۰۸/۰% باشد.

ج) مقدار Al2 o3 برابر یا کمتد از ۲/۱%باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                         صفحه

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۳

تعریف شیشه…………………………………………………………………………………………. ۳

مشخصات فیزیکی………………………………………………………………………………….. ۴

مواد اولیه تولید شیشه ……………………………………………………………………………… ۴

مراحل مختلف تولید……………………………………………………………………………….. ۱۰

۱) اماده سازی مواد اولیه تا توزین و مخلوط ………………………………………………… ۱۰

۲) ذوب………………………………………………………………………………………………. ۱۱

۳ )   تولید……………………………………………………………………………………………. ۱۱

۴ ) گرمخانه …………………………………………………………………………………………. ۱۱

شیوه تولید ……………………………………………………………………………………………. ۱۲

شمای خط تولید ظروف شیشه ای………………………………………………………………. ۱۵

برنامه تولید سالیانه …………………………………………………………………………………. ۱۶

الف ) تعداد روز کاری در سال………………………………………………………………….. ۱۶

ب ) تعداد شیفت کاری در روز ………………………………………………………………… ۱۶

ج ) ساعت کار در هر شیفت : ۸ ساعت………………………………………………………. ۱۷

د ) میزان تولید سالیانه به قطعه در ظرفیت نهایی…………………………………………….. ۱۷

و ) میزان تولید سالیانه به وزن در ظرفیت نهایی ……………………………………………. ۱۷

م ) برنامه تولید ……………………………………………………………………………………… ۱۹

توضیحات ماشین الات خط تولید ……………………………………………………………… ۲۲

۱ ) میکسر……………………………………………………………………………………………. ۲۲

۲) بالا برنده جامی ( الواتور باکتی) …………………………………………………………….. ۲۲

۳)نوار نقاله (لاستیکی………………………………………………………………………………. ۲۲

نوع نوار نقاله های مورد نیاز………………………………………………………………………. ۲۳

۴) پرس اتوماتیک ………………………………………………………………………………….. ۲۳

۴)  پرس اتوماتیک………………………………………………………………………………….. ۲۵

سازندگان پرس و کوره و گرمخانه………………………………………………………………. ۲۶

۵) کوره ذوب………………………………………………………………………………………… ۲۶

۶) گرمخانه…………………………………………………………………………………………… ۲۷

۷)باسکول توزین……………………………………………………………………………………. ۲۷

۸)سیلوها………………………………………………………………………………………………. ۲۷

۹)چرخ (گاری) حمل……………………………………………………………………………… ۲۸

فهرست ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات عمومی و قیمت آن ها با احتساب هزینه حمل……… ۲۹

لیست پرسنل مورد نیاز در هر شیفت…………………………………………………………… ۳۱

محاسبه هزینه انواع انرژی…………………………………………………………………………. ۳۴

توضیحات انرژی مورد نیاز……………………………………………………………………….. ۳۵

الف: برق مورد نیاز…………………………………………………………………………………. ۳۵

ب: آب مورد نیاز……………………………………………………………………………………. ۳۷

ج: گاز مصرفی………………………………………………………………………………………. ۳۸

د:بنزین مصرفی……………………………………………………………………………………… ۳۹

گازوییل مصرفی…………………………………………………………………………………….. ۳۹

لیست مواد و قطعات داخلی مورد نیاز جهت تولید…………………………………………. ۴۰

توضیحات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز………………………………………………………. ۴۱

برآورد مساحت و هزینه ساختمانی و محوطه سازی………………………………………… ۴۳

الف: سالن تولید…………………………………………………………………………………….. ۴۴

ب: انبار مواد اولیه…………………………………………………………………………………… ۴۴

ج: انبار محصول……………………………………………………………………………………… ۴۷

محاسبه هزینه های قبل از بهره برداری…………………………………………………………. ۴۹

محاسبه سرمایه گذاری ثابت………………………………………………………………………. ۴۹

محاسبه سرمایه در گردش مورد نیاز…………………………………………………………….. ۵۱

نحوه تأمین منابع مالی………………………………………………………………………………. ۵۱

۱- محاسبه هزینه استهلاک………………………………………………………………………… ۵۲

۲- محاسبه هزینه تعمیرات و نگهداری…………………………………………………………. ۵۲

۳- برآورد هزینه لازم کار کارکنان……………………………………………………………….. ۵۳

محاسبه ارزش افزوده………………………………………………………………………………. ۵۵

محاسبه بهره وری صنعتی…………………………………………………………………………. ۵۶

محاسبه نقطه سربسر………………………………………………………………………………… ۵۶

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآفرینی ظروف شیشه ای , ظروف شیشه ای , کارآفرینی ظروف ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

پیشگفتار:

اکثر مردم کار آفرینی را مترادف با واژه اشتغال و کار یابی می دانند در حالی که کارآفرینی مدیریت و رهبری است که رشد، تغییرو تحول دارد.

بنا به تعریف واژه نامه دانشگاهی و بستر: کار آفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. ریچارد کانتیلون۲ به سه عنصر در خصوص فعالیت کار آفرینان اشاره نموده اول آنکه آنها در یک محیط همراه با عدم تقعیت فعالیت می کنند. دوم آنکه آنها در خصوص نداشتن توانایی زیاد برای فعالیت اقتصادی، با فساد و تباهی خاص مواجه می شوند و سوم اینکه آنها سرمایه اولیه را خودشان فراهم می آورند. جان استوارت میل کارکرد و عمل کارآفرینی را شامل هدایت، نظارت، کنترل و مخاطره پذیری معرفی کرده و بر طبق نظرشومپیتر کارآفرین نیروی محرک اصلی در توسعة اقتصادی است. وی مشخصة  کار آفرین را نوآوری می داند و کار یک کارآفرین را تخریب خلاق تعریف می کند او اشاره می کند که تعادل پویا از طریق نوآوری و کارآفرینی ایجاد می گردد و این دو مشخصه اقتصاد سالم هستند. به نظر کرزند کارآفرینی یعنی آگاهی از فرصتهای سود آور و کشف نشده است. در مجموع با بررسی نظرات مختلف می توان تعاریف زیر را برای کارآفرینی ارائه نمود:

  • کار آفرینان در واقع ارزشها را تغییر می دهند و ماهیت آنها را دچار تغییر می کنند.
  • کارآفرینان یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که مخاطره پذیرند البته مخاطره ای که لازمه هر فعالیت اقتصادی  بودن آن است. کسانی که بتوانند به درستی تصمیم گیری نمایند، می توانند کارآفرین باشند و مانند کارآفرین رفتار کنند.
  • کارآفرین تغییر را مقوله ای بهنجار و سالم می انگارد. ولی تغییر را مطرح نمی سازد بلکه همواره دنبال تغییر است و به آنها پاسخ می دهد و فرصتها را شناسایی می کند.
  • کارآفرینی همانا به کاربردن مفاهیم و فنون مدیریتی، استاندارد سازی محصول، بکارگیری ابزارها و فرآیندهای طراحی و بنا نهادن کار بر پایة آموزش و تحلیل کار انجام شده است.
  • کارآفرینی یک رفتار است و نه یک صفت خاص در شخصیت افراد
  • کارآفرینی بر پایه نظریه اقتصاد در جامعه استوار است.

به عبارت دیگر کارآفرین ایده ها را یافته و آن را تبدیل به فرصتی اقتصادی می کند. در فضای کسب و کار فرصت جدیدی است که قابلیت تجاری شدن دارد. آگاهی از محیط بازار و نیازهای مشتری و نگرش کارآفرین او را در یافتن فرصت و پرداختن به آن یاری می دهد. پس کارآفرین یک طرح تجاری می نویسد که در آن مسائلی چون بازار محصول یا خدمت، مسائل حقوقی و قانونی شرکت، تآمین سرمایه و رشد و سازماندهی و مدیریت کسب و کار را بررسی می نماید.

مقدمه:

کیفیت هنری و استحکام مبلمان ایرانی از کالاهای خارجی بیشتر است.

مبلمان داخلی هرچندبا روش‌های سنتی‌تولید می‌شود، اما هنوز در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

زیبایی و استحکام را از ویژگی‌های منحصر بفرد مبلمان داخلی کشور ذکر کرده و گفته می شود که  امروزه با دستیابی به بازارهای جهانی می‌توان خلاقیت و ذوق هنری تولید مبلمان در کنار استحکام آن به معرض نمایش گذاشت.

هر چند مبلمان خارجی با تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود اما تولیدات داخلی ایران از لحاظ هنری از رتبه بالایی در جهان برخوردار است.

تولیدات مبلمان داخلی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است.

حدود ‪ ۸۰درصد واحدهای تولیدی مبلمان از روش‌های سنتی در تولید استفاده می‌کنند.

مواد اولیه بی‌کیفیت و گران از جمله مشکلات واحدهای تولیدی مبلمان است.

هم‌اکنون ‪ ۵۱هزار واحد تولیدی مبلمان در ایران فعالیت دارد، افزود: مبلمان داخلی که با مواد اولیه گران، نیروی کار و روش سنتی تولید می‌شود، در کنار کالاهای خارجی قرار دارد که با ماشین‌آلات خارجی و با هزینه‌های تولید پایین‌تر تولید شده است.

امروزه ارزش تولیدات انواع مبلمان چوبی جهان در سال ‪ ۲۰۰۶به رقم ‪ ۲۰۰میلیارد دلار و ارزش تولیدات انواع مبلمان غیرچوبی در همین سال به رقم ‪ ۵۰میلیارد دلار رسیده است که جمع ارزش تولید جهانی انواع مبلمان در سال ‪ ۲۰۰۶رقم ‪۲۵۰ میلیارد دلار می‌باشد.

در این حال رشد ‪ ۳۶درصدی ارزش مبادلات تجاری مبلمان در جهان در تولید ‪۱۰ساله گذشته که حدود ده درصد بیشتر از میانگین رشد سالانه ارزش تجارت جهانی است، صنعت مبلمان را به جایگاه بزرگترین شاخه از صنایع سبک در دنیا ارتقا داده است.

این در حالی است که درآمد کشور ایران در ‪ ۱۰ماهه گذشته سال ‪ ۸۵از صادرات مبلمان تنها ‪ ۲۴میلیون و ‪ ۱۲۵هزار دلار بوده است.

بیش از ‪ ۷۵درصد ازدرآمد جهانی ‪ ۲۵۰میلیارد دلاری سالانه صنعت مبلمان متعلق به هفت کشور آمریکا،چین، ایتالیا، فرانسه،آلمان، ژاپن و کانادا است.

در این خصوص در عرصه جدید اقتصاد ایران، آینده از آن اصنافی است که قدرتمندترین تشکل‌ها و متناسب‌ترین پیوند را در میان تشکل‌های خود دارند.

کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، تایوان، ژاپن، چین، انگلستان، ترکیه، مالزی، آمریکا و اتریش در زمینه تولید مبل فعال هستند.

یکی ازمشکلات عمده صنعت مبلمان کشور واردات رنگ و پارچه با قیمت گران از کشورهای ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه است زیرا کیفیت رنگ و پارچه‌های تولید داخلی چندان مرغوب نیست. متاسفانه تنها در زمینه تولید مبلمان مدرن ضعف داریم و بیشتر مبلمان وارداتی از این نوع است. واردات انواع مواد اولیه از جمله نئوپان، ورق‌های ‪ ،MDFپارچه‌های روکش، رنگ و یراق‌آلات سبب افزایش قیمت تمام شده مبل تولید داخلی می‌شود.

متاسفانه با توجه به تخصصی بودن صنعت مبلمان در همه زمینه‌های تولید، خرید و فروش بیشتر افراد شاغل در این بخش های تجربه و اطلاعات لازم در این زمینه را ندارند.

فهرست مطالب
عنوان                                         صفحه
پیشگفتار…………………………………………………………………………… ۵
مقدمه………………………………………………………………………………. ۷
فصل اول………………………………………………………………………….. ۹
۱-۱- مشخصات متقاضیان طرح……………………………………………………. ۱۰
۲-۱- معرفی اجمالی پروژه………………………………………………………… ۱۱
۳-۱-معرفی محصول………………………………………………………………. ۱۲
۵-۱-کاربرد محصول……………………………………………………………….. ۱۸
۶-۱-مصرف کنندگان………………………………………………………………. ۱۹
۷-۱- تاریخچه استاندارد مبلمان……………………………………………………. ۱۹
فصل دوم………………………………………………………………………….. ۲۰
۱-۲-فرایند تولید…………………………………………………………………… ۲۱
۲-۲-نمودارفرایند تولید…………………………………………………………….. ۲۲
۳-۲-ابزارووسایل مورد نیازطرح……………………………………………………. ۲۲
۳-۲-ابزارووسایل مورد نیازطرح……………………………………………………. ۲۳
۴-۲-طرح استقرارماشین آلات……………………………………………………… ۲۵
۵-۲-مواد اولیه ومنابع تامین آن…………………………………………………….. ۲۶
۶-۲- زمان بندی اجرای طرح………………………………………………………. ۲۷
۷-۲- ظرفیت تولید………………………………………………………………… ۲۹
۸-۲- جایابی و محل اجرای پروژه…………………………………………………. ۳۰
فصل سوم…………………………………………………………………………. ۳۱
۱-۳- نیروی انسانی مورد نیاز……………………………………………………… ۳۲
۲-۳- حقوق ودستمزد……………………………………………………………… ۳۳
۳-۳- شرح وظایف پرسنل…………………………………………………………. ۳۵
۴-۳- سازماندهی نیروی انسانی……………………………………………………. ۳۷
فصل چهارم……………………………………………………………………….. ۳۸
۱-۴- زمین مورد نیازطرح………………………………………………………….. ۳۹
۲-۴- ساختمان واحد تولید………………………………………………………… ۴۱
۳-۴- ساختمانهای خدمات اداری و پشتیبانی………………………………………. ۴۲
۴-۴-هزینه ساختمان سازی ومحوطه سازی: ……………………………………….. ۴۳
۵-۴- پلان طرح……………………………………………………………………. ۴۵
فصل پنجم…………………………………………………………………………. ۴۶
۱-۵-انرژی برق……………………………………………………………………. ۴۷
۲-۵- انرژی آب…………………………………………………………………… ۴۸
۳-۵- سوخت……………………………………………………………………… ۴۹
۴-۵- ارتباطات…………………………………………………………………….. ۴۹
۵-۵- هزینه های تأمین  انرژی …………………………………………………….. ۵۰
۶-۵- تاسیسات برودتی……………………………………………………………. ۵۲
۷-۵-تاسیسات حرارتی…………………………………………………………….. ۵۲
۸-۵- وسایل تهویه و اطفاء حریق………………………………………………….. ۵۲
۹-۵-وسایل  حمل  و نقل ………………………………………………………… ۵۳
فصل ششم………………………………………………………………………… ۵۴
۱-۶- سرمایه کل ومنابع تامین آن………………………………………………….. ۵۵
۲-۶- سرمایه ثابت…………………………………………………………………. ۵۵
۳-۶- سرمایه درگردش…………………………………………………………….. ۵۷
۴-۶- هزینه تولید سالیانه طرح……………………………………………………… ۵۹
۵-۶- هزینه ثابت ومتغیر…………………………………………………………… ۶۶
۶-۶-محاسبه نقطه سربه سر تولید………………………………………………….. ۶۸
۷-۶- محاسبه قیمت تمام شده محصول…………………………………………….. ۶۸
۸-۶- محاسبه قیمت فروش محصول………………………………………………. ۶۸
۹-۶- محاسبه سود ناخالص………………………………………………………… ۶۹
۱۰-۶- محاسبه سودخالص طرح…………………………………………………… ۶۹
۱۱-۶- محاسبه دوره برگشت سرمایه………………………………………………. ۷۰
۱۲-۶- توجیه اقتصادی طرح……………………………………………………….. ۷۱
فصل هفتم…………………………………………………………………………. ۷۲
۱     هدف و دامنه کاربرد…………………………………………………………. ۷۳
۲     اصطلاحات و تعاریف ………………………………………………………. ۷۳
۲-۱     ارتفاع نشیمنگاه …………………………………………………………………………….   ۷۳

۲-۲     عمق نشیمنگاه ……………………………………………………………. ۷۳
۲-۳     طول نشیمنگاه…………………………………………………………….. ۷۳
۲-۴     ارتفاع میز ………………………………………………………………… ۷۳
۲-۵     عرض میز…………………………………………………………………. ۷۳
۲-۶     طول میز…………………………………………………………………… ۷۳
۲-۷     فاصله نشیمنگاه از میز ……………………………………………………. ۷۳
۲-۸     فاصله نشیمنگاه تا قفسه زیر میز…………………………………………… ۷۴
۲-۹     فضای مورد نیاز برای قراردادن پاها ………………………………………. ۷۴
۲-۱۰     محل تماس پشتی با بدن………………………………………………… ۷۴
۲-۱۱     چوب ماسیو (خام) ……………………………………………………… ۷۴
۲-۱۲     زهوار چوبی……………………………………………………………… ۷۴
۲-۱۳     بهر………………………………………………………………………. ۷۴
۱     هدف و دامنه کاربرد…………………………………………………………. ۸۰
۲     مراجع الزامی………………………………………………………………… ۸۰
۳     اصطلاحات و تعاریف……………………………………………………….. ۸۰
۳-۱     طول میز…………………………………………………………………… ۸۱
۳-۳     ارتفاع میز…………………………………………………………………. ۸۱
۳-۴     ارتفاع نشیمنگاه……………………………………………………………. ۸۱
۳-۵     فاصله پشتی از نشیمنگاه………………………………………………….. ۸۱
۳-۶     عمق نشیمنگاه…………………………………………………………….. ۸۱
۳-۷     عرض موثر نشیمنگاه ……………………………………………………… ۸۱
۳-۸     ارتفاع دسته از نشیمنگاه…………………………………………………… ۸۱
۳-۹     طول دسته صندلی…………………………………………………………. ۸۱
۳-۱۰     چوب ماسیو (خام) ……………………………………………………… ۸۱
۳-۱۱     پایه تنظیم………………………………………………………………… ۸۲
۳-۱۲     بهر………………………………………………………………………. ۸۲
۱     هدف ……………………………………………………………………….. ۹۷
۲     دامنه کاربرد………………………………………………………………….. ۹۷
۳     مراجع الزامی………………………………………………………………… ۹۷
۴     تعاریف و اصطلاحات……………………………………………………….. ۹۸
۴-۱     طول میز…………………………………………………………………… ۹۸
۴-۳     ارتفاع…………………………………………………………………….. ۹۸
۴-۴     چوب ماسیو………………………………………………………………. ۹۸
۴-۵     زهوار چوبی ……………………………………………………………… ۹۸
۴-۶     بهر………………………………………………………………………… ۹۸
۱     هدف………………………………………………………………………… ۱۰۶
۲     دامنه کاربرد …………………………………………………………………. ۱۰۶
۳     مراجع الزامی………………………………………………………………… ۱۰۶
۴     اصطلاحات و تعاریف……………………………………………………….. ۱۰۷
۴-۱     ارتفاع میز…………………………………………………………………. ۱۰۷
۴-۲     عرض میز…………………………………………………………………. ۱۰۷
۴-۳     طول میز ………………………………………………………………….. ۱۰۷
۴-۴     ارتفاع نشیمنگاه …………………………………………………………… ۱۰۷
۴-۵     ارتفاع پشتی از نشیمنگاه………………………………………………….. ۱۰۷
۴-۶     فاصله عمودی نشیمنگاه از میز…………………………………………….. ۱۰۷
۴-۷     عمق نشیمنگاه ……………………………………………………………. ۱۰۷
۴-۸     طول نشیمنگاه…………………………………………………………….. ۱۰۷
۴-۹     محل تماس پشتی با بدن………………………………………………….. ۱۰۸
۴-۱۰     چوب ماسیو (خام) ……………………………………………………… ۱۰۸
۴-۱۱     زهوار چوبی……………………………………………………………… ۱۰۸
۴-۱۲     بهر………………………………………………………………………. ۱۰۸
منابع و مآخذ………………………………………………………………………. ۱۱۴

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: تولید مبلمان , کارآفرینی مبلمان , کارآفرینی تولید مبل ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

فهرست مطالب

 فصل اول

مقدمه      ……………………………………………… ۵

خلاصه طرح  …………………………………………. ۵

فصل دوم

تحلیل صنعت …………………………………………. ۱۱

فصل سوم

شرح فعالیت کارآفرینانه ………………………………. ۱۷

فصل چهارم

بخش تولید ……………………………………………. ۲۱

فصل پنجم

بخش سازماندهی………………………………………. ۲۵

فصل ششم

بخش بازاریابی ……………………………………….. ۲۸

فصل هفتم

بخش ارزیابی دیسک ………………………………….. ۳۲

فصل هشتم

بخش امور مالی ……………………………………….. ۳۵

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: خدمات اینترنتی , راه اندازیISP ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

تعیین گرایش وعنوان پروژه

 عنوان پروژه ، جالیوانی جهت نصب در اماکن عمومی میباشد. بر اساس تحقیقات انجام شده از مشکلات موجود به هنگام نوشیدن آب از آبسرد کنهای موجود در اماکن عمومی نشان میدهد که بارزترین مشکل نبود لیوان و به تبع آن نوشیدن آب با دست و یا  مستقیما با دهان میباشد .

لازم به ذکر است که در حال حاضر چند نوع بیماری مسری وجود دارد که از طریق نوشیدن آب در اماکن عمومی با دست ویا با دهان انتشار میابد. علاوه بر این نوشیدن آب با دست آلوده نیز موجب بروز بیماریهایی در خود افراد میشود که میتواند مسری و غیر مسری باشد . بنابراین هر اقدامی که در راستای پیشگیری از بروز بیماری ها در جامعه صورت گیرد میتواند از همه ی جهات به نفع آن جامعه باشد.

پس در این قسمت یک مسئله مطرح میشود و به دنبال آن یک نیاز شکل میگیرد ، نیاز به لیوان در محل قرار گیری آب سردکن ها و آبخوری ها و همچنین نیاز به جایی برای نگهداری این لیوان ها.

۲-۱- تعیین استراتژی و اهداف پروژه

 بر اساس نظر سنجیهای به عمل آمده از مدیریت اماکن عمومی مشخص شد که نصب جالیوانی در محل قرار گیری آب سردکن ها ، هزینه های بسیاری را متوجه آنها میسازد. از طرفی هم اقدامی جهت جبران هزینه های صرف شده در این زمینه صورت نگرفته است.

علاوه بر همه ی اینها نمیتوان از آلودگی ناشی از دور ریختن لیوانها پس از استفاده نیز چشم پوشی کرد . چون این موضوع هم یک معضل در مدیریت و بهداشت اماکن عمومی ایجاد میکند. و به دلیل بروز همین ذکر شده است که ما فقط میتوانیم در مکانهای خصوصی و کم تردد ، لیوان را در کنار آبسردکن بیابیم.

نتیجه اینکه در این بخش نیز مسئله ای دیگر و نیازی دیگر شکل میگیرد، نیاز به یک

۲

جالیوانی که هم پاسخگوی نیاز مردم به لیوان در هنگام نوشیدن آب باشد و هم تا حدودی به نفع مدیریت اماکن عمومی واقع شود و یا حداقل اینکه ضرری را متوجه آنها نسازد.

فهرست

فصل اول……………………………………………………………………………………………….. ۴

برنامه ریزی…………………………………………………………………………………………… ۴

۱-۱-تعیین گرایش وعنوان پروژه…………………………………………………………………….. ۵

۲-۱- تعیین استراتژی و اهداف پروژه……………………………………………………………….. ۵

۳-۱- تعریف مفاهیم اولیه……………………………………………………………………………… ۶

فصل دوم……………………………………………………………………………………………….. ۸

شفاف سازی…………………………………………………………………………………………… ۸

۱-۲- بررسی نیازها در قشر هدف…………………………………………………………………… ۹

۱-۱-۲- شناسایی افراد مرتبط…………………………………………………………………………. ۹

۲-۱-۲- بررسی نیازهای کاربردی قشر هدف………………………………………………………. ۱۰

۳-۱-۲- بررسی نیازهای ارگونومیکی قشر هدف…………………………………………………… ۱۱

۴-۱-۲- بررسی قدرت اقتصادی قشر هدف………………………………………………………….. ۱۲

۵-۱-۲- بررسی نیازهای فرهنگی قشر هدف………………………………………………………… ۱۲

۶-۱-۲- بررسی نیازهای استتیکی قشر هدف……………………………………………………….. ۱۳

۲-۲- بررسی نیازها در مکان استفاده………………………………………………………………… ۱۷

۱-۲-۲- تعیین ماهیت و کاربرد محیط………………………………………………………………… ۱۷

۲-۲-۲-بررسی شرایط فیزیکی محیط………………………………………………………………… ۱۸

۳-۲-۲- حفظ محیط زیست و طراحی سبز…………………………………………………………… ۱۸

۳-۲- بررسی نیازها در محصول و تولید……………………………………………………………. ۲۲

۱-۳-۲- بررسی نمونه های برتر…………………………………………………………………….. ۲۲

۲-۳-۲- بررسی ساختار محصول……………………………………………………………………. ۲۳

۳-۳-۲- بررسی استانداردهای محصول……………………………………………………………… ۲۴

۴-۳-۲- بررسی مواد مصرفی در محصول………………………………………………………….. ۲۴

۵-۳-۲- بررسی روشهای تولید و مونتاژ محصول………………………………………………….. ۲۶

۴-۲-طبقه بندی اطلاعات و تعیین معیارهای اصلی………………………………………………….. ۲۷

فصل سوم………………………………………………………………………………………………. ۲۸

طراحی و ایده پردازی…………………………………………………………………………………. ۲۸

۱-۳- طراحی مقدماتی…………………………………………………………………………………. ۲۸

۲-۳- طراحی پیشرفته…………………………………………………………………………………. ۳۰

فصل چهارم……………………………………………………………………………………………. ۳۱

انتخاب و تکمیل………………………………………………………………………………………… ۳۱

۱-۴- تدوین جدول ارزشیابی وانتخاب طرح برتر…………………………………………………… ۳۱

۲-۴- بهینه سازی طرح برتر…………………………………………………………………………. ۳۲

فصل پنجم………………………………………………………………………………………………. ۳۴

تبیین طرح……………………………………………………………………………………………… ۳۴

۵- تبیین طرح………………………………………………………………………………………….. ۳۵

فصل ششم……………………………………………………………………………………………… ۳۶

ارائه…………………………………………………………………………………………………….. ۳۶

منابع……………………………………………………………………………………………………. ۳۷

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: نصب جالیوانی , جالیوانی , نصب جالیوانی در اماکن عمومی ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه

سپاس بی کران پروردگار را که به انسان قدرت اندیشیدن بخشید. تا به یاری این موهبت راه ترقی و تعالی را بپیمایم و امید به اینکه عنایت الهی شامل حال ما باشد. تا با عنایت اندک علمی خود در خدمت به بشر باشیم. یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر گسترده کامپیوتر در کلیه عرصه های فعالیت انسان است به گونه ای که انجام برخی از کارها بدون استفاده از کامپیوتر قابل تصور نیست کامپیوتر به عنوان ابزاری قدرتمند و سرعت و دقت کارها را فوق العاده افزایش داده و گذرگاهی های صعب العبور علم را شاهراههای هموار مبدل ساخته است و ما به علم اندک خویش می خواهیم راهی برای آسان تر شدن کارهای انسان ارائه کنیم تا بشر بتواند با کمترین زمان به آنچه نیازمند است دسترسی پیدا کند. خلاقیت به عنوان جوهرة کار آفرینی و عامل کلیدی موفقیت و بلکه بقای سازمان ها و همچنین رمز تکامل و سعادت دنیوی و اخروی بشر هنوز جایگاهی واقعی خود را نه تنها در جامعه بلکه در محافل علمی و تحقیقاتی کشور پیدا نکرده است به همین دلیل هنوز در هیچ یک از دروس یا رشته های تحصیلی دانشگاههای کشور، واحدی جهت آموزش خلاقیت پیش بینی و طراحی نشده است. و آنچه به طور حاشیه ای و گذرادر بعضی از دروس به آن اشاره می شود. تنها جنبه های نظری و تئوریک خلاقیت است که نه فقط مؤثر نمی باشد. بلکه این ذهنیت را نیز ایجاد و تقویت کرده است. که خلاقیت امری ذهنی، فردی و ارثی است. که به شکل علمی و کاربردی و گروهی قابل آموزش نیست! و نتیجه ذهنیت، وضع کنونی فارغ التحصیلان دانشگاهی است. که اغلب با وجود تخصصی که دارند قادر نیستند در دنیای واقعی رقابت، صنعت و سبک و کار حرف تازه ای بزنند.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

فصل اول

مقدمه ……………………………………………………………………………………………….. ۵

خلاصه………………………………………………………………………………………………. ۶

مأموریت……………………………………………………………………………………………. ۷

فهرست محتوا…………………………………………………………………………………….. ۷

فصل دوم

توصیف پروژه……………………………………………………………………………………. ۹

فصل سوم

جدول برآورد تجهیزات………………………………………………………………………. ۱۱

تجهیزات مورد نیاز…………………………………………………………………………….. ۱۲

محاسبه هزینه استعلاک……………………………………………………………………… ۱۲

فصل چهارم

چارت………………………………………………………………………………………………. ۱۴

نیروی انسانی……………………………………………………………………………………. ۱۴

شرح وظایف……………………………………………………………………………………… ۱۵

فصل پنجم

جدول برآورد مواد مصرفی………………………………………………………………… ۱۷

شرایط محل تأسیس…………………………………………………………………………… ۱۷

فصل ششم

برآورد سرمایه …………………………………………………………………………………  ۱۹

برآورد هزینه …………………………………………………………………………………… ۱۹

فصل هفتم

جدول برآورد درآمد………………………………………………………………………….. ۲۱

صورت حساب سود و زیان………………………………………………………………… ۲۲

نسبت سود به سرمایه………………………………………………………………………… ۲۲

فصل هشتم

بازاریابی…………………………………………………………………………………………… ۲۵

ابتکارات……………………………………………………………………………………………. ۲۵

میزان مفید بودن طرح برای جامعه………………………………………………………. ۲۵

اشتغال زایی………………………………………………………………………………………. ۲۶

فصل نهم

جدول زمانبندی…………………………………………………………………………………. ۲۸

فصل دهم

فرم استخدام……………………………………………………………………………………… ۳۰

فرم قرارداد کار………………………………………………………………………………… ۳۱

گزارش ……………………………………………………………………………………………. ۳۲

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: شرکت تبلیغاتی , پروژه کارآفرینی شرکت تبلیغاتی , کارآفرینی شرکت تبلیغاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه:

امروزه با پیشرفت جوامع ورشد روز افزون اقتصادی جوامع که نتیجه آن نیاز به محصولات جدید که این مورد خود دلیل مهمی برای تاسیس و راه اندازی این نوع شرکت می باشد .

این طرحهای جدید و نو موجب افزایش اشتغال در کشور می باشد و ایین طرحها می تواند زود بازده باشند و در نتیجه آن گسترش دامنه فعالیت می باشد.۰

صنعت تولید سیمان صنعتی است که قابلیت ساخت انواع سیمان مورد نیاز صنایع مختلف را از آمیزه های مختلف دارا می باشد سیمان به دلیل تنوع نوع مصرف دارای موارد استفاده بسیار وسیع می باشد و لذا دارای با زار بسیار خوبی می باشد .

برای انتخاب ظرفیت واحد بر مبنای ظرفیت موجود و نیز کم کردن ریسک سرمایه گذاری پس از صحبت کردن با صاحب نظران در این محدوده ظرفیت تولید بین ۲۰۰۰۰الی ۱۱۵۰۰۰ می باشد که ظرفیت مورد انتظار و انتخابی برای گام اول ۲۷۰۰۰ تن می باشد.

بر اساس نرخهای متداول موجود و استعلامهای بدست آمده از صاحبان صنایع و فروشندگان تمام آن ها نشان دهنده سود آوری طرح و حالت بسیار پایدار اقتصادی آن می باشد که موجب جذب متقاضیان خصوصی برای سرمایه گذاری در این رابطه خواهد داشت.

فهرست مطالب

مقدمه………………………………………………………………………………………………… ۱

 بخش اول :کلیات شناخت طرح…………………………………………………………………………. ۲

 ۱-۱- سوابق ثبتی مجری طرح………………………………………………………………………… ۲

۱-۲-  سوابق تجربی وعملی…………………………………………………………………………… ۲

۱-۳-  مجوز های قانونی……………………………………………………………………………….. ۳

۱-۴-  هدف پروژه……………………………………………………………………………………….. ۳

۱-۵-  نیروی انسانی و بخش های مختلف پروژه……………………………………………….. ۳

۱-۶-  معرفی تولیدات کارگاه و پیش بینی ظرفیت تولیدی……………………………………. ۴

۱-۷-  مواداولیه اصلی…………………………………………………………………………………… ۴

۱-۸-  مراحل وروش تولید……………………………………………………………………………. ۵

 بخش دوم:بررسی فنی طرح………………………………………………………………………………. ۷

 ۲-۱- محل اجرای طرح ……………………………………………………………………………….. ۷

۲-۲- میزان سرمایه گذاری طرح ……………………………………………………………………. ۷

۲-۲-۱- زمین …………………………………………………………………………………………….. ۸

۲-۲-۲- دیوار کشی ومحوطه سازی ……………………………………………………………….. ۸

۲-۲-۳- ساختمان ها …………………………………………………………………………………… ۸

۲-۲-۴- تاسیسات ووسایل تاسیساتی ……………………………………………………………… ۹

۲-۲-۵- ماشین الات وتجهیزات …………………………………………………………………… ۱۱

۲-۲-۶- وسایط نقلیه ………………………………………………………………………………….. ۱۱

۲-۲-۷- وسایل اداری وکارگاهی ………………………………………………………………….. ۱۲

۲-۲-۸- هزینه های پیش بینی نشده ………………………………………………………………. ۱۲

۲-۳- سرمایه در گردش ناخالص ………………………………………………………………….. ۱۲

۲-۴- جدول زمانبندی طرح …………………………………………………………………………. ۱۳

۲-۵- نحوه مصرف سرمایه گذاری ………………………………………………………………… ۱۴

۲-۴- برنامه تولیدوبراورد هزینه ها …………………………………………………………………. ۱۵

۲-۵- حقوق و دستمزد مستقیم ……………………………………………………………………… ۱۵

۲-۶- انرژی مصرفی …………………………………………………………………………………… ۱۶

 

بخش سوم: بازاریابی……………………………………………………………………………………….. ۱۷

 ۳-۱- بازارمصرف کننده ………………………………………………………………………………. ۱۷

۳-۲- روش های توزیع کالا …………………………………………………………………………. ۱۷

 بخش چهارم: بررسی های اقتصادی…………………………………………………………………… ۱۸

 ۴-۱-موقعیت کلی اقتصادی طرح ………………………………………………………………….. ۱۸

۴-۲-محدوده جغرافیای ………………………………………………………………………………. ۱۸

۴-۳- بررسی عرضه ……………………………………………………………………………………. ۱۸

۴-۴- پیش بینی عرضه ………………………………………………………………………………… ۱۸

۴-۵-بررسی تقاضا ……………………………………………………………………………………… ۱۸

۴-۶- بررسی قیمت ……………………………………………………………………………………. ۱۸

۴-۷- نتیجه گیری کلی طرح ………………………………………………………………………… ۱۹

۴-۸- محاسبه سهم منابع داخلی ……………………………………………………………………. ۱۹

بخش پنجم: بررسی های مالی………………………………………………………………………….. ۲۰

 ۵-۱-میزان سرمایه گذاری ویژه …………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۵-ارزش افزوده ناویژه ……………………………………………………………………………… ۲۱

۵-۳- ارزش افزوده نا خالص ……………………………………………………………………….. ۲۱

۵-۴- ارزش افزوده خالص …………………………………………………………………………… ۲۱

۵-۵-در صد ارزش افزوده…………………………………………………………………………….. ۲۱
۵-۶- نحوه تامین مالی ……………………………………………………………………………….. ۲۲

۵-۷-پیش بینی هزینه های تولیدی …………………………………………………………………. ۲۲

۵-۸-هزینه های عملیاتی ……………………………………………………………………………… ۲۷

۵-۹-هزینه های غیر عملیاتی ………………………………………………………………………… ۲۸

۵-۱۰-قیمت تمام شده وسود ……………………………………………………………………….. ۲۸

۵-۱۱-پیش بینی مالی ………………………………………………………………………………….. ۲۹

۵-۱۲-تجزیه وتحلیل نقطه سربه سر ………………………………………………………………. ۳۲

۵-۱۳-تجزیه وتحلیل نسبت های مالی …………………………………………………………… ۳۴

۵-۱۴-۱-نسبت نقدینگی ……………………………………………………………………………… ۳۴

۵-۱۴-۲- نسبت های سرمایه گذاری واهرمی ………………………………………………….. ۳۵

۵-۱۴-۳-نسبتهای فعالیت …………………………………………………………………………….. ۳۶

۵-۱۴-۴-نسبت های سودآوری ……………………………………………………………………. ۳۸

۵-۱۴-۵-روش های ارزیابی ………………………………………………………………………… ۳۸

۵-۱۴-۶شاخص سود آوری …………………………………………………………………………. ۴۰

 خلاصه ونتیجه گیری …………………………………………………………………………………… ۴۱

 نتیجه گیری و پیشنهاد ………………………………………………………………………………….. ۴۳

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: سیمان , شرکت سیمان , پروژه کارآفرینی شرکت سیمان , کارآفرینی شرکت سیمان ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه

پلاستیکها به علت خواص مختلفی که دارند اغلب جایگزین مواد طبیعی شده و بدین ترتیب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. حتی امروزه از آنها در ساخت اعضاء داخلی بدن نیز استفاده می شود.

برای تهیه پلاستیکها به طور کلی نیاز به مونومرها می باشد، تنوع و تعدد پلاستیکها ایجاب می کند که مونومرهای متعددی نیز منظور ساخته شود. طرز تهیه این مونومرها و در نتیجه چگونگی تولید پلاستیکها کار بسیار پیچیده ای می باشد که در اینجا به آن پرداخته نمی شود.

در حال حاضر پلاستیکهای مختلفی با خواص کاملاً متفاوت توسط سازندگان گوناگون در دنیا ساخته و به بازار عرضه می شود.

در طرح حاضر به تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت x تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام که یکی از شاخه های کوچک از محصولات پلاستیکی است، پرداخته شده است.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

خلاصه گزارش

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. ۶

۱-   خلاصه گزارش بررسی فنی………………………………………………………………. ۸

۲-   خلاصه بررسی بازار و محاسبات اقتصادی طرح………………………………… ۱۱

۳-   خلاصه بررسی مالی ……………………………………………………………………….. ۱۳

 

بخش اول – مشخصات و سوابق متقاضی

۱-   مشخصات متقاضی………………………………………………………………………….. ۱۹

۱-۱       شرکت………………………………………………………………………………………… ۱۹

۱-۲       سهامداران………………………………………………………………………………….. ۱۹

۱-۳       مدیریت……………………………………………………………………………………….. ۱۹

۱-۴       کارکنان………………………………………………………………………………………. ۲۰

۲-   سابقه مالی شرکت…………………………………………………………………………… ۲۰

 

بخش دوم – بررسی فنی

۱-   هدف از اجرای طرح…………………………………………………………………………. ۲۲

۲-   ظرفیت و نحوه برآورد آن………………………………………………………………… ۲۲

۳-   برنامه تولید با توجه به ظرفیت و پیش بینی فروش………………………………. ۲۲

۳-۱- ظرفیت تولید………………………………………………………………………………… ۲۲

۴- روش تولید (نمودار فرآیند تولید)……………………………………………………….. ۲۳

۴-۱- تکنولوژی تولید……………………………………………………………………………. ۲۳

۴-۲- روش تولید………………………………………………………………………………….. ۲۴

۵- مواد اولیه طرح ……………………………………………………………………………….. ۲۶

۶- کنترل کیفیت……………………………………………………………………………………. ۲۶

۷- محیط زیست……………………………………………………………………………………. ۲۸

۸- برنامه زمانبندی اجرای طرح……………………………………………………………… ۲۸

۹- هزینه های ثابت طرح………………………………………………………………………… ۲۹

۹-۱- زمین………………………………………………………………………………………….. ۲۹

۹-۲- محوطه و ساختمان سازی…………………………………………………………….. ۲۹

۹-۳- ماشین آلات و تجهیزات………………………………………………………………… ۳۰

۹-۴- تأسیسات…………………………………………………………………………………….. ۳۰

۹-۵- جدول وسایط حمل و نقل……………………………………………………………… ۳۱

۹-۶- ملزومات اداری……………………………………………………………………………. ۳۱

۹-۷- هزینه پیش بینی نشده ………………………………………………………………….. ۳۱

۹-۸- هزینه های قبل از بهره برداری……………………………………………………… ۳۱

۱۰- سرمایه در گردش طرح………………………………………………………………….. ۳۲

۱۱- نحوه تأمین منابع مالی …………………………………………………………………… ۳۳

۱۲- هزینه های تولید سالیانه…………………………………………………………………. ۳۳

۱۲-۱- مواد اولیه…………………………………………………………………………………. ۳۳

۱۲-۲- نیروی انسانی……………………………………………………………………………. ۳۳

۱۲-۳- انرژی مصرفی………………………………………………………………………….. ۳۳

۱۲-۴- هزینه نگهداری و تعمیرات…………………………………………………………… ۳۵

۱۲-۵- هزینه پیش بینی نشده تولید…………………………………………………………. ۳۵

۱۲-۶- هزینه استهلاک………………………………………………………………………….. ۳۵

۱۲-۷- هزینه تسهیلات مالی…………………………………………………………………… ۳۵

۱۲-۸- جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید…………………………………………… ۳۶

۱۳- برنامه فروش………………………………………………………………………………… ۳۶

۱۴- شاخص های اقتصادی طرح……………………………………………………………. ۳۶

 

بخش سوم – بررسی بازار

۱-   مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۳۷

۲-   مشخصات محصول…………………………………………………………………………. ۴۰

۳-   عرضه……………………………………………………………………………………………. ۴۰

۳-۱- تولیدات داخلی …………………………………………………………………………….. ۴۰

۴- محل تأمین و قیمت خرید مواد اولیه…………………………………………………… ۴۲

۵- قیمت فروش محصولات……………………………………………………………………. ۴۲

۶- نتیجه گیری و پیشنهاد………………………………………………………………………. ۴۴

 بخش چهارم – جداول مالی و محاسبات مالی طرح

 بخش پنجم – مدارک ثبتی

خلاصه گزارش

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: قطعات پلاستیک , تولید قطعات پلاستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه

بافندگی حلقوی روشی از تهیه‎ی پارچه است. که در این روش، با خمیده کردن طولی از نخ به شکل حلقه، و عبور حلقه‎ها از داخل یکدیگر با شیوه‎های مختلف، پارچه  تولید می‎شود. هنر بافتنی دستی و اتصال و درگیری نخ‎ها با یکدیگر از هنرهای بسیار قدیمی است که به قرن‎ها قبل از میلاد مسیح باز می‎گردد. آثار به دست آمده در مصر که متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد می‎باشد، پیشرفته بودن این هنر دستی را، در آن زمان، نشان می‎دهد.

اولین دستگاه بافندگی حلقوی پودی را در سال  ۱۵۸۹، شخصی به نام ویلیام‎لی[۱] در انگلستان اختراع کرد. سرعت این دستگاه ده برابر بیش‎تر از سرعت تولید بافت با روش بافتنی دستی بود.  اختراع این دستگاه باعث پیشرفت و تکامل بافندگی حلقوی شد. ساخت اولین دستگاه بافندگی حلقوی تاری نیز در سال ۱۷۷۵ انجام گرفت.

صنعت بافندگی حلقوی به دو قسمت مجزای بافندگی حلقوی تاری و بافندگی حلقوی پودی تقسیم شده است. سازندگان ماشین‎آلات نیز هر یک، فناوری خاص خود را دارند و غالباً خصوصیات بافت‎ها و موارد مصرف تولیدات آن‎ها نیز با هم متفاوت است.

در بخش بافندگی حلقوی پودی، در این کتاب، سعی شده است هنرجویان عزیز با اصول اولیه‎ی بافندگی حلقوی پودی آشنا شوند. لذا در مورد هر یک،‌ توضیحات مختصری به شرح زیر داده شده است.

 در فصل اول: تعاریف بافندگی حلقوی پودی و تاری، تفاوت و مصارف هر یک، تعاریف اصطلاحات متداول، انواع سوزن، انواع حلقه و چگونگی تشکیل هر یک توسط سوزن‎ زبانه‎دار در ماشین‎های حلقوی ارائه شده است.

و فصل دوم به معرفی انواع ماشین‎های بافندگی حلقوی پودی و توضیح مختصری راجع به هر یک، عوامل اصلی بافت، عملیات بافندگی، بافت‎های پایه و محاسبه‎ی تولید و وزن اختصاص یافته است.

 

بافندگی حلقوی پودی

در بافندگی حلقوی پودی  حلقه‎ها در جهت افقی (یک رج) تشکیل می‎شوند به طوری که اتصال یک حلقه به حلقه‎ی بعدی  در یک سطر افقی انجام می‎شود (شکل ۹-۱). همچنین امکان تولید پارچه با استفاده از یک بسته نخ وجود دارد، اگرچه روی پاره‎ای از ماشین‎ها امروزه تا ۱۹۲ بسته نخ، برای تولید پارچه، به کار می‎رود. صنعت بافندگی حلقوی پودی در ایران به نام‎های «کش‎بافی» و «تریکوبافی» مصطلح است.

فهرست مطالب

 عنوان                                                                                      صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………………………………….. ۱

بافندگی حلقوی پودی …………………………………………………………………………… ۳

بافندگی حلقوی تاری ……………………………………………………………………………. ۴

مقایسه‌ی بافندگی حلقوی پودی و تاری و مصارف هر یک …………………………….. ۴

سوزن و انواع آن …………………………………………………………………………………. ۶

گیج ماشین ……………………………………………………………………………………….. ۱۲

انواع حلقه …………………………………………………………………………………………. ۱۳

طرز تشکیل حلقه‌ی بافت به وسیلة سوزن زبانه دار ……………………………………… ۱۳

ساختمان حلقة بافت …………………………………………………………………………….. ۱۵

اصطلاحات متداول در بافندگی حلقوی پودی …………………………………………….. ۱۶

ماشین های گردباف یک سیلندر مجهز به سوزن زبانه دار …………………………….. ۱۸

ماشین های گردباف دوسیلندر مجهز به سوزن زبانه دار ……………………………….. ۲۵

راه اندازی کارگاه حلقوی پودی (تریکوبافی) ……………………………………………….. ۳۱

هزینه های ثابت …………………………………………………………………………………. ۳۲

 

دانلود کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآفرینی بافندگی , کارآفرینی بافندگی حلقوی , بافندگی حلقوی ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه:

به نام خالق هستی که شیر را نوشیدنی گوارا گردانید تا اهل ایمان را عبرتی از قدرت لایزال او باشد و بهشتیان را به نهرهای آن وعده داد تا لذت رضوان خویش را کامل گرداند.

اگرچه این نوشیدنی حیات بخش، منبع غنی از ترکیبات مورد نیاز بدن بوده ودانشمندان هر روز ابعاد تازه ای از اسرار این غذای کامل را کشف و به جوامع ارائه می دهند متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مصرف سرانه آن در ایران حدود نصف استانداردهای مطلوب می باشد.

پوکی استخوان –  بیماری خاموش :

زنان هشت برابر بیشتر از مردان دچار پوکی استخوان می شوند:

به اعتقاد محققان، احتمال دچار شدن به پوکی استخوان در موارد زیر بیشتر است:

سن بیش از ۵۰ سال، زن بودن، یائسگی، نخوردن یا کم خوردن لبنیات، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، جثه کوچک،پوست روشن،ورزش نکردن،سیگار کشیدن، استفاده دراز مدت از داروهای ضد انعقاد(کوروتون)، داشتن افراد مبتلا به پوکی استخوان در میان خویشاوندان، استفاده از غذاهای پر نمک،نوشیدن الکل و قهوه زیاد و بعضی از اختلالات هورمونی مانند پرکاری تیروئید و کم کاری غدد جنسی.

درپوکی استخوان ، استخوان ها به شدت شکننده می شوند و ممکن است با ضربه های کوچک و حتی خود به خود بشکنند،کلسیم در این میان برای بازسازی و استحکام استخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر کلسیم بدن کافی نباشد استخوان پوک و شکننده می شود. پوکی استخوان علامتی ندارد. یک نکته بازدارنده در جهت اطلاع از این بیماری این است که معمولا شخص بعد از شکستگی به وجود آن پی می برد. در بعضی از افراد پوکی استخوان به صورت خمیدگی ستون فقرات بروز می کند. بهترین روش تشخیص پوکی استخوان سنجش تراکم استخوانی (رانسیتو متری) است که  با نظر پزشک صورت می گیرد.

پوکی استخوان به راحتی قابل پیش گیری است : ورزش و فعالیت بدنی، عدم مصرف سیگار، روزانه حداقل ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار گرفتن و از همه مهمتر استفاده از مواد حاوی کلسیم به ویژه لبنیات از مهم ترین عوامل مؤثر در پیش گیری از این بیماری پر هزینه است.

نیاز به کلسیم در سنین مختلف متفاوت است. در نوجوانی ، بارداری و دوران شیردهی این نیاز با خوردن ۳ الی ۴ لیوان شیر و ماست در هر روز تامین            می شود. از لحاظ میزان کلسیم یک لیوان شیر معادل یک لیوان ماست و برابر ۴۵ الی ۶۰ گرم پنیر(اندازه دو قوطی کبریت) است. پژوهشگران به تازگی دریافته اند یک فنجان ماست ۳۵ درصد بیشتر از یک فنجان شیر کلسیم دارد.

۱-  شیر مایع سفید رنگی است که در اثر دوشش حیوانات شیرده سالم به دستمی آید. رنگ شیر در حالت طبیعی سفید کدر است که در صورت بالا بودن چربی آن کمی زردرنگ شده و در اثر گرفتن چربی یا افزودن آب به آن کمی به سمت آبی میل می کند، که البته عوامل دیگری نظیر نوع تغذیه ، فصل و… نیز تا حدی در این امر مؤثر می باشد. بو و طعم شیر نیز در اثر تماس با ظروف کثیف یا تغذیه نا مناسب حیوانی و یا فسادهای میکروبی و شیمیایی می تواند تغییر کند.

در میان غذاهای مختلف که روزانه به مصرف انسان می رسند  بدون شک شیر مناسب ترین و متعادل ترین ترکیب را دارا می باشد و به همین دلیل است که معمولا شیر را غذای کامل می نامند. شیر هر یک از پستانداران بهترین غذا برای نوزاد همان پستاندار می باشد و عملا نمی توان هیچ غذایی را جانشین آن قرار داد . بررسی ها نشان می دهد که طولانی ترین عمرها در اکثر کشورهایی دیده می شود که مقدار مصرف روزانه شیر مردم آن زیاد است. ترکیب شیر تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله نژاد، فصل، تغذیه و … تغییر می کند ولی به طور متوسط می توان ارقام زیر را در خصوص ترکیب شیر ارائه نمود.

فهرست :

عنوان                                                                                        صفحه

 بخش اول: صنایع شیر                                                                   ۱۳

مقدمه                                                                               ۱۳

پوکی استخوان بیماری خاموش                                              ۱۳

  بخش دوم :  شرکت فرآورده های لبنی لبنوش                         ۱۹

کلیات درباره شرکت                                                            ۲۰

خلاصه فعالیت تعاونی                                                                    ۲۰

تاریخچه شرکت                                                                  ۲۱

تنظیم دوایربه خدماتی و تولیدی                                              ۲۴

چارت سازمانی                                                                   ۲۵

بخش سوم: فرآیند تولید                                                                     ۲۶

آزمایشگاه                                                                         ۲۷

خطوط تولید                                                                       ۳۰

مراحل پاستوریزاسیون شیر                                                  ۳۰

تولید پنیر سفید مخصوص صبحانه                                          ۳۱

مراحل ساخت کره پاستوریزه                                                ۴۶

خط تولید دوغ پاستوریزه                                                      ۴۷

مراحل تولید خامه قنادی شیرین شده                                       ۴۷

خط تولید کشک مایع                                                            ۴۸

مراحل تولید پنیر پیتزا                                                          ۵۰

خط تولید پنیر پیتزا                                                              ۵۰

مراحل تولید پنیر پیتزا تند                                                      ۵۱

خط تولید ماست خامه ای                                                      ۵۳

بخش چهارم :انبار و انبارداری شرکت                                            ۵۵       

انبار                                                                                 ۵۶

انبار های سرپوشیده                                                            ۵۶

انبار های باز                                                                      ۵۶

وظایف انباردار                                                                   ۵۶

انواع موجودی های انبار                                                       ۵۷

کالای انتقالی از سایر انبار ها و اجناس بر گشتی                        ۵۹

مدارک خرید                                                                      ۶۱

تحویل کالا به انبار                                                               ۶۱

تحویل دائم                                                                        ۶۲

نحوه و موارد استفاده از فرم رسید انبار                                  ۶۲

در خواست کالا و مواد از انبار                                                        ۶۳

تحویل وخروج کالا ازانبار                                                     ۶۴

کارتکس انبار                                                                     ۶۸

گزارش موجودی از انبار                                                      ۷۰

اصول ایمنی و حفاظت انبار                                                   ۷۱

بخش پنجم : فروش ، تبلیغات و بازار یابی در شرکت                  ۷۴

مقدمه                                                                               ۷۵

عوامل موثر در بالا بردن میزان فروش                                     ۷۶

بازاریابی و تبلیغات                                                              ۷۶

 مزایای تبلیغات                                                                   ۷۸

وظایف مدیر بازاریابی و فروش                                              ۷۹

بخش ششم : دایره سرپرستی                                                         ۸۱

دایره سرپرستی                                                                  ۸۲

نقش واحد سرپرستی به عنوان جزیی از سیستم                         ۸۲

اصول مدیریت و سرپرستی                                                   ۸۳

واحد خرید مواد                                                                  ۸۵

خرید های داخلی                                                                 ۸۶

در خواست خرید مواد                                                                   ۸۶

سفارش کالا به فروشنده                                                       ۸۷

بازرسی و کنترل اجناس خریداری شده                                    ۸۹

بخش هفتم : سیستم حسابداری                                              ۸۰

گردش حساب های صنعتی                                                    ۹۱

فهرست حساب های ترازنامه ای                                             ۹۲

فهرست  حساب های سود و زیانی                                          ۹۴

بهای تمام شده کالای فروخته شده                                          ۹۵

هزینه ها                                                                           ۹۶

سایر درآمدها                                                                    ۹۶

کسور درآمد                                                                      ۹۶

سیستم حسابداری صنعتی کارخانه                                         ۹۷

مراحل ساخت محصولات                                                      ۹۸

کنترل مواد                                                                        ۱۰۵

کسر و اضافات مواد                                                                     ۱۰۷

عوامل بهای تمام شده مواد اولیه                                            ۱۰۸

نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار                                              ۱۱۱

هزینه های مشترک و فرعی کارخانه                                        ۱۱۱

کنترل هزینه های دستمزد                                                     ۱۱۴

حسابداری حقوق و دستمزد                                                  ۱۱۶

دستمزد اوقات تلف شده                                                       ۱۱۷

پاداش کارکنان                                                                   ۱۱۸

ذخیره دستمزد ایام مرخصی                                                 ۱۱۹

توضیحاتی راجع به برخی کسورات دستمزد بیمه                        ۱۲۲

پرداخت مساعده                                                                 ۱۲۲

انحرافات حقوق و دستمزد                                                     ۱۲۳

کنترل سربار کارخانه                                                           ۱۲۴

برآورد هزینه های سربار.                                                     ۱۲۵

سربار واقعی کارخانه                                                          ۱۲۸

تجزیه تحلیل کسری یا اضافات سربار کارخانه                           ۱۲۹

بخش هشتم  : تعمیرات و نگهبانی                                            ۱۳۱

تعمیرات                                                                            ۱۳۲

بخش نهم :نتیجه گیری و جمع بندی                                         ۱۳۴

توصیه هایی برای موقیت سازمانی                                          ۱۳۵

IT چیست ؟                                                                       ۱۳۵

نقش IT در صنعت                                                              ۱۳۵

کاربرد  IT در R&D                                                               ۱۳۶

ضمائم ۱۳۷

دانلود کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: صنایع فرآورده های لبنی , صنایع لبنی , فرآورده های لبنی , کارآفرینی فرآورده های لبنی ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه
شیر به عنوان  یک ماده ی غذایی ارزشمند نخستین  و کامل ترین غذای نوزاد انسان و حیوان را تشکیل می دهد و در تمام طول دوران رشد عنصری حیاتی در جیره غذایی و الگوی تغذیه محسوب می شود .
مواد غذایی  مختلفی  که  مورد  استفاده بشر قرار می گیرند ، عمدتا به عنوان ماده غذایی آفریده نشده اند بلکه یک قسمت از یک موجود جاندار و یا زنده بوده و یا مثل  تخم مرغ  و عسل  جهت  برآوردن احتیاجات دیگری از قبیل ازدیاد نسل و تغذیه زمستانی می باشند .
مواد غذایی  نباتی هر کدام  قسمتی از گیاه و نبات  مانند: میوه – ریشه – ساقه و برگ می باشند ، درحالی که شیر را به عنوان هدیه ای از مادر به فرزند خویش و به عنوان اولین  ماده ی غذایی  نوزاد  باید  شناخت  که  تمامی مواد غذایی  مورد  نیاز بدن  را داراست .

مواد متشکله شیر و تأثیر عوامل مختلف بر آنها:
شیر را نمی توان به عنوان مخلوطی از پروتئین , چربی , کربوهیدرات , مواد معدنی و ویتامین ها معرفی نمود . چون مخلوط  نمودن این مواد هیچ  موقع شیر را به  وجود نخواهد آورد  و آزمایشات  مختلف  انجام  یافته در این مورد نیز تا  به حال  نتیجه ای نداده است . مواد  متشکله  شیر از حالت  خیلی   ساده  تا خیلی  پیچیده  ( کمپلکس )  که ترکیب  و ساختمان  قسمتی  از آن ها هنوز به  طور کامل  مشخص   و روشن  نیست  عبارتند از :
«« پروتئین ها – چربی ها – کربوهیدرات ها – مواد معدنی و ویتامین ها  »»
تحقیقات زیادی  که در این زمینه انجام  شده و حتی تحقیقات  سال های اخیر هم هنوز نتوانسته اند ترکیبات شیر را با تمام جزئیات آن روشن نماید .
طی  روزهای  نخست زایمان به  لحاظ ایجاد  دگرگونی گسترده  در ترکیبات آن را « آغوز » می خوانند .
تغذیه  نوزاد  با  « آغوز »  بسیار مهم  و  ضروری است .   وجود  « فیزیم »  زیاد  در « آغوز » آن را ملین می کند و به این ترتیب در تمیز شدن  روده های  نوزاد  و جلوگیر ی از تجمع  میکروب های  مضر نقش اساسی  دارد . به همین  دلیل وجود پاتن و مواد ایمنی  ساز کارشنا سان  علوم  تغذیه  مصرف  آغوز کاملا  طبیعی  می دانند  . همین کارشناسان در تشریح تفاوت های موجود بین شیر و آغوز می گویند . میزان پروتئین و چربی  و در نهایت ماده ی خشک  در آغوز بیشتر از شیر است و همچنین به  خاطر تفاوت ترکیب  پروتئین های آغوز با  ترکیب  پروتئین های  شیر آغوز در مقابل مایه پنیر حساس نبوده و منعقد نمی شود ، بنابراین از آغوز نمی توان پرورش معمول پنیر تهیه کرد و شیر مانند:  بسیاری  از مواد غذایی  دیگر خواص  خود را به مدت زیادی نمی تواند حفظ  کند .شیربه خودی خود حتی اگردربهداشتی ترین  شرایط  نیز دوشیده شود ، دارای میکروب است حتی اگر دام از  سلامت کامل برخوردار باشد .

شیر پس از خروج از پستان  در مرحله دوشش  و پس از‌ آن در معرض آلوده شدن به انواع میکروب ها می تواند قرار می گیرد .
شیر به صورت  دایمی  ترکیب و خواص خود را تغییر می دهد و این عمل تحت تأثیر میکرو ارگانیسم ها و آنزیم های موجود در ترکیب انجام می شود . شیر را نباید تنها به عنوان یک نوشیدنی تلقی کرد ، بلکه ماده ی خام و  ماده  اصلی  خیلی از فرآورده های شیری  از  قبیل کره – خامه – پنیر – ماست – شیرهای  کندانسه  و خشک –  بستنی و غیره را تشکیل می دهد و درجات خوبی و مقاومت و ارزش مواد  فوق بسته  به  ماده ی تشکیل دهنده ی اصلی آن یعنی شیر می باشد.
برای این که بتوان به طور صحیح ترکیب شیر را بررسی کرد ، بهتر است آنرا به دو قسمت آب و ماده ی  خشک   تقسیم  کنیم .  قسمت  اعظم  ترکیب  شیر را  ( ۴/۸۷ % ) آب تشکیل می دهد. و آن محیطی  است که تمام مواد متشکله شیر به صورت محلول و یا  دیسپریسون  در آن  قرار گرفته اند . فونکسیون  آب  در بدن  خیلی مهم  است ،  به طوری  که  نوزاد احتیاج  آب بدن  خود  را از آب شیر تأمین می نماید . به غیر ازآب مواد دیگر متشکله شیر را تحت عنوان ماده ی خشک نام می بریم .

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۳

مواد متشکله شیر و تأثیر عوامل مختلف بر آنها: ………………………………………………. ۴

<<< آب – شیر = ماده خشک>>>………………………………………………………….. 5

مواد ازت دار : ………………………………………………………………………………………. ۶

مینرال یا مواد معدنی : ……………………………………………………………………………… ۶

کمیت های فیزیکی قابل اندازه گیری شیر : ………………………………………………….. ۶

وزن مخصوص شیر : ………………………………………………………………………………. ۶

ویسکوزیته شیر : ……………………………………………………………………………………. ۷

اسیدیته شیر : ………………………………………………………………………………………… ۷

نقطه ی انجماد شیر : ………………………………………………………………………………. ۸

اهمیت و ضرورت استفاده از مواد لبنی پاستوریزه : ………………………………………….. ۹

بیماری های مشترک انسان و دام : ………………………………………………………………. ۱۰

سایر مزایای تحویل شیر به کارخانجات پاستوریزه به اختصار عبارتند از : ……………… ۱۱

تولید شیر در جهان و ایران : ……………………………………………………………………… ۱۱

مشکلات و راه حل ها : …………………………………………………………………………… ۱۳

مراکز جمع آوری شیر : ………………………………………………………………………….. ۱۳

دامداری سنتی : …………………………………………………………………………………….. ۱۴

تولید محصولات جنبی : ………………………………………………………………………….. ۱۵

نقش قیمت گذاری : ………………………………………………………………………………. ۱۶

قسمت های مختلف کارخانه شیر : ……………………………………………………………… ۱۷

تحویل شیر – پاستوریزه : ………………………………………………………………………… ۱۸

تحویل شیر : ………………………………………………………………………………………… ۱۸

پاستوریزاسیون : ……………………………………………………………………………………. ۱۸

پاستوریزاتور :    …………………………………………………………………………………… ۱۸

هموژنیزاسیون : …………………………………………………………………………………….. ۲۰

سپراتور و مکانیسم عمل آن : ……………………………………………………………………. ۲۰

تانک ذخیره شیر خام و پاستوریزه : ……………………………………………………………. ۲۱

شیشه شور : ………………………………………………………………………………………….. ۲۱

آزمایشگاه :  Laboratory……………………………………………………………………..

وسایل مورد لزوم در این قسمت عمدتا عبارتند از : ………………………………………….. ۲۲

تأسیسات سردخانه – آب سرد : Cold Store………………………………………………

تأسیسات آب و دیگ بخار : Water treatment and steam boiler…………..

پمپ های به کار گرفته شده در صنایع شیر : …………………………………………………. ۲۴

پمپ استیل : ………………………………………………………………………………………… ۲۴

پمپ معمولی : ………………………………………………………………………………………. ۲۴

پمپ پزیتیو : ………………………………………………………………………………………… ۲۴

بخش : ……………………………………………………………………………………………….. ۲۵

تأسیسات فاضلاب : ………………………………………………………………………………… ۲۵

پرسشنامه شماره ی ۱……………………………………………………………………………….. ۲۸

ویژگی ها و مشخصات فنی مورد لزوم : ……………………………………………………….. ۳۵

قسمت سوم – اطلاعات مربوط به بازار محصول : ……………………………………………. ۳۶

روند مصرف محصول طی سالهای۱۳۸۲تاسال۱۳۸۶ : ………………………………………. ۳۸

تولید کنندگان عمده ی جهانی این کالا چه کشورهایی هستند؟……………………………. ۳۸

قسمت پنجم – اطلاعات مربوط به تولید کالا : ………………………………………………. ۳۹

فرآیند انتخابی تولید کالا

سیستم کنترل کیفیت: ……………………………………………………………………………… ۴۰

وظایف روش کنترل و ایستگاههای کنترل د رخط تولید: …………………………………… ۴۰

روش پیش بینی شده ی جهت  جلوگیری از آلودگی های مذکور: ………………………. ۴۰

لیست مشاغل و مقدار حقوق ماهانه و سالانه : …………………………………………………. ۴۱

محاسبه بیمه کارگری………………………………………………………………………………. ۴۲

نوع و مقدار انرژی و هزینه ی آن : ……………………………………………………………… ۴۲

محاسبه ی هزینه ی انواع انرژی مصرفی سالیانه : (ارقام به ریال(……………………………. ۴۳

مساحت زمین مورد نیاز و برآورد قیمت آن : …………………………………………………. ۴۵

برآورد مساحت و هزینه های ساختمانی و محوطه سازی : …………………………………. ۴۵

هزینه های قبل از بهره برداری شامل : ………………………………………………………….. ۴۶

فهرست دستگاهها و تجهیزات خط تولید و قیمت انها: ……………………………………… ۴۷

فهرست نام دستگاهها وتجهیزات و تأسیسات عمومی : ……………………………………… ۵۱

اثاثه اداری: ………………………………………………………………………………………….. ۵۶

ملزومات: …………………………………………………………………………………………….. ۵۷

ترازنامه………………………………………………………………………………………………… ۵۸

محاسبه ی اجزا و میزان سرمایه ی ثابت : ……………………………………………………… ۶۱

محاسبه اجزا ومیزان سرمایه ثابت: ……………………………………………………………….. ۶۲

محاسبه استهلاک: …………………………………………………………………………………. ۶۳

بهای تمام شده کالای فروش رفته………………………………………………………………… ۶۴

خلاصه سود وزیان………………………………………………………………………………….. ۶۵

داراییهای ثابت پس ازکسر استهلاک……………………………………………………………. ۶۵

ترازنامه پایان دوره…………………………………………………………………………………… ۶۷

نحوه بدست آوردن نقطه سربه سر: ……………………………………………………………… ۶۸

 

دانلود کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارخانه شیر پاستوریزه , شیر پاستوریزه , کارآفرینی شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | نظرات ()