نوشته شده توسط : جلال

صفحه کلید

اتصال کابل صفحه کلید دوردیف است . یک ردیف برای صفحه کلید های بااتصال هفت پین و ردیف دیگر برای صفحه کلید های بااتصال ده پین میباشد . بافشار هر کلید مجاز صدای بیپ کوتاهی شنیده  می شود .

کلیدهای(*،۰،#) کلیدهای ردیف صفحه شماره گیر(#  ، ۰   ، *)   درشروع شماره گیری ( دردوحالت پالس و تن) کار نمی کنند . بعدازواردکردن اولین شماره تلفن غیرازصفر، فقط کلید o باز می شود و کلیدهای باقی مانده درصورت فعال بودن شماره گیر تن بعداز دریافت سیگنال۱۶KHz بازمیشود .

 دریافت سکه بعدی

درصورتی که بخواهید بعداز پایان زمان مکالمه شهری و بادریافت سیگنال۱۶KHz بادریفت سکه دیگری اجازه ادامه مکالمه داده شود . کد ۱۰۱ رادرحالت برنامه ریزی وارد کنید ( پیش تنظیم = غیرفعال) درصورت نیاز ، تایمر مکالمه شهری   (پیش تنظیم = صدوهشتاد ثانیه ) و با زمان بین دو سیگنال ۱۶KHz را تنظیم کنید .                  ( پیش تنظیم = صدونود ثانیه) در پایان زمان و یا بادریافت سیگنال ۱۶KHz صدای بیپ مخصوصی اطلاع میدهد که سیگنال ۱۶KHz دریافت شده و یا زمان به پایان رسیده است و ده ثانیه اجازه خداحافظی و یادرصورت قعال بودن دریافت سکه بعدی، با انداختن سکه در تلفن در محدوده زمانی ده ثانیه ادامه مکالمات بدهند .

سرویس دبیت کارت

باوراد کردن شماره ۱۳۲( کد سرویس دبیت کارت ) و درپی ان بادریافت سیگنال و یابدون دریافت سیگنال ۱۶KHz ( پیش تنظیم = بدون ۱۶KHz باصدای بیپ مخصوصی شماره گیر تن فعال میشود و سکه به صندوق نمیرود ( مکالمه رایگان است) ( پیش تنظیم = فعال) . بدون محدودیت زمانی (پیش تنظیم = بدون محدودیت تایمر= سی دقیقه ) درپایان مکالمه درصورتی که تایمر فعال باشد ، صدای بیپ مخصوصی ، اطلاع میدهد که زمان به پایان رسیده است و ده ثانیه برای خداحافظی باقی مانده است . باگذاشتن گوشی در بستر گوشی سکه رااز دریچه دریافت، بردارید .

فهرست

¨   فصل اول : تلفن سکه ای تکتا

                      بخش اول:

             شرح مدار

             صفحه کلید

            دریافت سکه ی بعدی

            سرویس دبیت کارت

            سرویس های رایگان

            مکالمه ی شهری عادی

            محدودیت تعداد شماره های تلفن

             تنظیم برد حس سکه

           بخش دوم:

               مکانیزم مدار تشخیص سکه

               مدار اصلی

                 بخش سوم:

               برنامه ریزی

               فعال و غیر فعال کردن برخی از خصوصیات تلفن

               عیب یابی و رفع عیب

               عیب یابی بر اساس روشن شدن LED و صدای بوق

 ¨   فصل دوم: تلفن سکه ای تکتا طرح قدیم

 ¨   فصل سوم: سوییچینگ

 ¨   فصل چهارم: شرحی درباره ی انواع ارتباطات

 

شرح مدار:

LED1 : نمایش دهنده ، دریافت سیگنال۱۶KHz و یا حالت برنامه ریزی.

LED2 : نمایش دهنده ، دریافت و قبول سکه و یا اشکال دربرد حس کننده سکه .

 

JP1: انتخاب زمان باز و بسته شدن کلید شماره گیر درحالت پالس .

(Make/Break ratio selector jumper) درحالت ۶۰/۴۰ باید به ۶۰/۴۰=۳+۲    ۷٫۶۶/۳٫۳۳=۲+۱

JP2: انتخاب نوع شماره گیر در شروع شماره گیری  (Tone/Pulse) Tone=3+2   Pulse=2+1

JP3: کلید انتخاب حالت برنامه ریزی و یاحالت عادی (Write protet) Norm= 2+1

(Write enable) programming mode=3+2

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی مخابرات , کارآموزی در مخابرات ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال
شرکت برق منطقه ای خراسان و امور انتقال
  1.        ۱٫         شرکت توزیع نیروی برق خراسان

توزیع نیروی برق در حوزه عملیاتی شرکت توسعه، تعمیر و نگهداری و تاسیسات توزیع تا سطح ولتاژ ۲۰ کیلو وات، انجام کلیه خدمات فنی و اداری بالغ بر۱۶۵۰۰۰۰مشترک برق بر عهده این شرکت توزیع نیروی برق خراسان است.

  1.        ۲٫         شرکت مدیریت تولید برق طوس

بهره برداری از تاسیسات نیروگاه حرارتی طوس به منظور فروش به طور عمده بر عهده این شرکت می باشد.

  1.        ۳٫         شرکت مدیریت تولید برق شهر

بهره برداری از تاسیسات نیروگاه مشهد به منظور فروش برق به طور عمده بر عهده این شرکت می باشد.

  1.        ۴٫         شرکت فنی طوس نیرو

طراحی و احداث شبکه ها و پست های هوائی و زمینی توزیع برق به همراه طراحی و ساخت کالاهای برق و غیر برقی مورد نیاز بر عهده این شرکت می باشد.

  1.        ۵٫         شرکت احداث تاسیسات انتقال نیرو (اتانیر)

احداث ساختمان خطوط و پست های فشار قوی و سایر خدمات وابسته بر عهده این شرکت می باشد.

  1.        ۶٫         شرکت نصب و تعمیرات نیروی خراسان

طراحی و برنامه ریزی و نصب تعمیرات توربورژنراتورها، دیزل ژنراتورها و تاسیسات وابسته بر عهده این شرکت است.

واحد رلیاژ که جزئی از امور انتقال می باشد، امور مربوط به کنترل و حفاظت سیستم ها را انجام می دهند و شامل قسمت های زیر می باشد:

       ·واحد محاسبات

       ·کنترل و حفاظت پست ها

       ·کنترل و حفاظت نیروگاه ها

       ·آزمایشگاه رلیاژ

 

برق استان خراسان به طور مستقل از شبکه سراسری توسط پنج نیروگاه بزرگ و چندین نیروگاه دیزلی کوچک و متوسط تامین می گردد.

انرژی تولیدی نیروگاه ها به جز در دو نقطه منفرد کلات نادر و نهبندان توسط دو شبکه انتقال ۱۳۲KVمستقل از یکدیگر به مراکز مصرف منتقل می گردد.

شبکه شمال از مرزهای شمالی استان شروع و تا مرکز استان(روستاهای مهند از توابع فیض آباد تربت حیدریه) امتداد دارد، شرق و غرب استان را نیز تحت پوشش قرار می دهد و فقط شهر کلات نادر (به دلیل موقعیت خاص جغرافیائی و کمی مصرف در این نقطه ) تحت پوشش نبوده و توسط نیروگاه دیزلی منفرد برق آن تامین می شود.

شبکه جنوب از شهرستان گناباد شروع شده و به جز شهرستانها،نهبندان (به دلیل بعد مسافت و کمی مصرف ) بقیه شهرهای جنوب استان را دربر می گیرد.

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی برق , کارآموزی در شرکت برق ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

آشنایی کلی با مکان کارآموزی
تاریخچه سازمان

این سازمان یا بعنوان دیگر شرکت از سال ۱۳۷۶ آغاز بکار کرده است. با نام شرکت نیرو ترانس سپاهان و هدف از تشکیل این شرکت تولید و تعمیرات انواع ترانسفورماتورها است.

این شرکت دارای گواهی نامه فعالیت صنعتی از سازمان صنایع در زمینه ترانسفورماتورهای فشار قوی دارد. با مدیریت یک کارشناس رشته برق در زمنه قدرت.

هم اکنون این سازمان در اصفهان در حال انجام فعالیت صنعتی است و از انواع دانشجویان رشته های برق و جوشکاری کارآموز می پذیرد.

نوع محصولات تولیدی خدماتی واحد صنعتی

با توجه به نیاز مبرک مملکت و جامعه ما به سوی خودکفایی و صنعت مستقل ملی این واحد صنعتی با نام شرکت نیرو ترانس سپاهان اقدام به تولید و تعمیر انواع ترانس های کوچک و بزرگ کرده است.

امروزه کمتر مرکزی وجود دارد که یکی از انواع ترانسفورماتورهای کوچک و بزرگ در آن مورد استفاده قرار نگیرد. گسترش کاربرد این دستگاه ساده ایجاب می­کند که اطلاعات فنی و دقیقی در اختیار تولید کنندگان ، دست اندرکاران و علاقه مندان گذاشته شود تا بتوانند برای ساختن ترانسفورماتور، مانند هر دستگاه الکتریکی دیگر ابتدا طراحی و محاسبه نمایند، سپس به امر تولید اقدام نمایند.

ساخت ترانسفورماتورها وقتی می تواند با موفقیت همراه باشد که دستگاه ساخته شده از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و هزینه ساخت آن برای عرضه به بازار مناسب باشد.

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی تعمیرات , کارآموزی ترانسفورماتور , کارآموزی در شرکت , کارآموزی در شرکت تعمیرات ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

ابزارهای اندازه گیری دقیق :

تقسیمات کسری از تقسیم یک اینچ به قسمتهای ۲/۱ ،۴/۱ ، ۸/۱، ۱۶/۱ ، ۳۲/۱ ، ۶۴/۱ حاصل می شد این تقسیمات برای اندازه گیری کارهای دقیق که در کارگاه ماشینهای ابزار صورت می گیرد کافی نخواهد بود .بهمین منظور برایایجاد دقت بیشتر در کارها و اندازه گیری قطعات نیاز بیشتری به اندازه های دقیقتر یعنی اندازه های کوچکتر از اندازه های شرح داده شده در بالا  می باشد . بنابراین می بایستی از سیستم اعشاری نیزاستفاده شود. بطور کلی ابزارهای اندازه گیری که برای مدرج کردن آنها از سیستم اعشاری استفاده شده بمراتب دقیقتر از سیستم کسری می باشند .در این صورت اندازه هایی که برای کارگاه ماشین در نظر گرفته اند غالباً بر حسب اعشاری تعیین می شوند . این نوع کارها را می بایستی با تلرانس های مشخصی که در حدود یک هزارم اینچ ویا کمتر هستند تراشید .

در سیستم اعشاری یک اینچ را به دو قسمت مساوی تقسیم نموده که فاصله هر خط برابر یک دهم اینچ و نیز یک دهم اینچ را مجدداً به ده قسمت مساوی تقسیم کرده که فاصله هر خط برابر یک صدم اینچ و چنانچه اندازه دقیقتر نیز لازم باشد می توان یک صدم اینچ را به ده قسمت مساوی تقسیم نموده که فاصله هر خط برابر یک هزارم اینچ خواهد بود.

اندازه گیری به وسیله اتصال :

صفحات صاف و مسطح بوسیله ابزارهای معمولی مانند خط کش فولادی و عمق سنج که قبلاً بحث شده اند اندازه گیری می شوند قطعات مدور و استوانه ای بوسیله تماس ابزارهای غیر دقیق مثل پرگار فنر دار و یا پرگار پیچی که نوکهای پرگار به طرفین محیط کار تماس پیدا می کند اندازه گیری می شوند .

فهرست مطالب

صفحه
ابزارهای اندازه گیری ۱

تعریف اعداد ۲

حدود اندازه ۵

۶

جدول ۷

سیستم اندازه گیری ۸

گونیای ۹

انواع مختلف عمق ۱۰

اندازه گیری به وسیله ۱۴

۱۵

۱۷

۱۹

تستهای دوره ای تجهیزات کلیدخانه های فشار قوی                                                      ۲۲

چک کردن رله ۲۹

زمین حفاظتی در تجهیزات الکتریکی                                                                            ۳۰

بازرسی و تست شبکه اتصال زمین                                                                                 ۳۵

کابلهای قدرت سه ۳۶

استفاده از فیلتر ترموسیفون در ترانسفورماتور                                                                 ۳۹

۴۲

سکسیونرهای قابل قطع زیر ۴۵

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی در شرکت , کارآموزی در شرکت صنعت , کارآموزی صنعت ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

تاریخچه صنعت برق :

     صنعت برق در ایران از سال ۱۲۸۳ شمسی با بهره‌برداری از یک دیزل ژنراتور ۴۰۰ کیلو واتی که توسط یکی از تجار ایرانی بنام حاج حسین‌ امین‌الضرب تهیه و در خیابان چراغ‌برق تهران (امیر کبیر) فعلی گردیده بود آغاز می شود.

هیتر :

     گرمکن یا هیتر دستگاههایی هستند که توسط آن آب ورودی به بویلر را گرم می‌کنند تا درجه حرارت آب بالا رود تا به تجهیزات و لوله‌های بویلر آسیب نرسد، این عمل توسط هیترها انجام می‌شود، هیترها به دو صورت وجود دارند :

۱ـ هیترهای باز

۲ـ هیترهای بسته

هیترهای باز : هیترهایی هستند که حرارت را مستقیم به آب منتقل می‌کنند.

هیترهای بسته : هیترهایی هستند که حرارت را از طریق لوله‌ها و محیط به آب منتقل می‌کنند.

     به هیترهایی که قبل از پمپ تغذیه قرار می‌گیرند هیترهای فشار ضعیف گفته می‌شود و به هیترهایی که بعد از پمپ تغذیه قرار می‌گیرند هیترهای فشارقوی گفته می‌شود.

فهرست مطالب

مقدمه آ

تاریخچه صنعت برق                                                                     ۱

ترانسفورماتور                                                                              ۱۴

پست های فشار قوی                                                                 ۱۸

کلیدهای قدرت                                                                          ۱۹

پست های برق قدرت                                                                ۲۲

پست                                                                                                 ۲۵

اجزای تشکیل دهنده پست ها                                                     ۳۲

خصوصیات برقگیر                                                                        ۳۴

ترانسفورماتور                                                                              ۴۰

استقامت الکتریکی روغن                                                          ۴۱

ترانسفورماتورهای جریان و ولتاژ                                                    ۴۴

ترانسفورماتورهای تغذیه داخلی                                                     ۴۶

سکسیونر قیچی ای                                                                     ۴۷

نکاتی در مورد نصب پایه ها و ترانس                                            ۵۰

تعویض پایه فیوز سوخته                                                               ۵۲

چند نکته ای در مورد آزمایش اتصالات ایمنی ترانس                    ۵۳

STOP & START                                                                   ۵۹

چراغ های سیگنال                                                                     ۵۹

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی برق , کارآموزی در شرکت برق ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

ترانسهای جریان خشک برای سطوح ولتاژ ۳۶-۱۲ کیلو وات :

اصولاً کاربرد این ترانسها به منظور جدا سازی مدارهای حفاظتی و اندازه گیری از قسمت فشار قوی و تبدیل مقادیر جریان به میزان مورد نیاز دستگاههای اندازه گیری و حفاظتی استفاده می شود .

استانداردها :

این ترانسها بر اساس استانداردهای BS,ANSI , VDE , IEC و استانداردهای دیگر ساخته می شود .

اجزاء اصلی :

ترانسهای فوق به دو صورت با نسبت تبدیل در اولیه (۱: ۲) یا بدون آن ساخته می شود . هسته های بکار رفته در این ترانس ها بسته به کلاس دقت آنها از دو نوع ورق مغناطیسی ساخته می شود .

و همانطور که می دانیم هر ترانس تشکیل شده است از دو سیم پیچ که یکی اولیه و دیگری ثانویه می باشد . و در این نوع ترانس سیم پیچ اولیه (فشار قوی )طوری طراحی شده است که تنشهای مکانیکی ناشی از انبساط حرارتی در اثر جریانهای اتصال کوتاه به عایق اصلی ترانس منتقل نمی شود . جنس هادیها از نوع مس الکترولیتی است . و سیم پیچ ثانویه ، (فشار ضعیف) به صورت چند لایه به همراه عایق مضاعف بین لایه ها طراحی شده است .که تنشهای مکانیکی ناشی از انبساط حرارتی در اثر جریانهای اتصال کوتاه به عایق اصلی ترانس منتقل نمی شود.جنس هادی از نوع مس الکترولیتی است. وسیم پیچ ثانویه‏‎(فشار ضعیف) به صورت چندن ته همراه عایق مضاعف بین لایه ها طراحی شده است.

عایق اصلی این ترانس ها رزین اپوکسی ریخته گری شده تحت خلا با خواص عایقی و مکانیکی برتر است و ترانسی دارای دو ترمینال اولیه وثانویه است که ترمینالهای اولیه از جنس مس یا برنج است و ترمینالهای ثانویه توسط درپوش و بکارگیری پیچهای اب بندی کننده بطور کامل پوشیده میشود .

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی در شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چگونگی برق و آثار آن

برق در همه جا حتی در بدن انسان نیز وجود دارد زمانی برق در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد که بصورت الکتریسته جاری باشد هیچگاه برق بچشم دیده نمی شود . چون سرعت آن (حرکت الکترون ها) فوق العاده زیاد است. بنابراین از آثار آن پی به وجودش می بریم . مانند روشن شدن یک چراغ یا گرم شدن یک اتو که روشنایی چراغ و گرمائی اطو وجود برق را به ما می شناساند. سرعت جریان برق تقریباً برابر است با سرعت نور و معادل است با ۱۵۶۰۰۰ مایل در ثانیه که هر مایل مساوی با ۱۷۶۰ یارد است.

 انواع الکتریسته :

۱- الکتریسته ساکن          ۲- الکتریسته جاری

الکتریسیته ساکن ، الکتریسیته ای است که در اثر مالش یا اصطکاک بوجود می آید مانند برخورد ابرها وکشیدن شانه بر سر.

الکتریسته جاری ،الکتریسیته ای است که ا زحرکت الکترونها از قطبی به قطب دیگر بوجود می آید مانند برق باطری یا مولد.

 تعریف مدار و انواع آن :

هرگاه جریان برقی از نقطه ای شروع بحرکت کند و مجدداً‌ به همان نقطه بگردد تشکیل یک مدار داده است که به آن مدار ساده گویند. مدار بر دو نوع است ،مدار باز یا ناقص و مداربسته یا کامل .

مدار باز OPEN CIRCUIT : هرگاه جریان برق ا زنقطه ای شروع بحرکت کند ولی بهمان نقطه برنگردد آنرا مدار باز گویند مانند سیم کشی یک چراغ .

مدار بسته SHOT CIRCUIT : هرگاه جریان برق ا زنقطه ای حرکت کند و باز به همان نقطه برگردد آنرا مدار بسته یا کامل گویند.

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی سیم پیچی , کارآموزی تابلوهای برق , سیم پیچی ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

اصول و طرز کار ترانسفورماتور

ترانسفورماتور دستگاه استاتیکی ( ساکن ) است  که قدرت الکتریکی ثابتی را از یک مدار به مدار دیگر با همان فرکانس انتقال می دهد . ولتاژ در مدار دوم می تواند بیشتر یا کمتر از مدار اول بشود، در صورتیکه جریان مدار دوم کاهش یا افزایش می یابد.

بنابراین اصول فیزیکی ترانسفورماتورها بر مبنای القاء متقابل می باشد که بوسیله فوران مغناطیسی که خطوط قوای آن اولیه و ثانویه را قطع         می کند، ایجاد می گردد.

ساده ترین فرم ترانسفورماتورها بصورت دو سیم القائی است که از نظر الکتریکی از یکدیگر جدا شده هستند ولی از نظر مدار مغناطیس دارای یک مسیر با مقاومت مغناطیس کم می باشد .
هر دو سیم پیچ اولیه و ثانویه دارای اثر القایی متقابل زیاد می باشند . بنابراین اگر یک سیم پیچ به منبع ولتاژ متناوب متصل شود، فلوی مغناطیسی متغیر بوجود خواهد آمد که بوسیله مدار مغناطیسی ( هسته ترانسفورماتور که از یکدیگر عایق شده اند ) مدارش بسته شده و در نیتجه بیشتر فلوی مغناطیسی مدار ثانویه را قطع نموده و تولید نیروی محرکه التریکی         می نماید.

تعریف مدار اولیه و ثانویه در ترانسفورماتور.

بطور کلی سیم پیچ که به منبع ولتاژ متناوب متصل می گردد را سیم پیچ اولیه یا اصطلاحاً «طرف اول » و سیم پیچی که این انرژی را به مصرف کننده منتقل می کند ، سیم پیچ ثانویه     « طرف دوم » می نامند .

حال می توان بطور کلی مطالب فوق را بصورت زیر جمع بندی نمود:

بنا به تعریف ترانسفورماتور وسیله ایست که :

۱- قدرت الکتریکی را از یک مدار به مدار دیگر انتقال می دهد. بدون آنکه بین دو مدار ارتباط الکتریکی وجود داشته باشد.

۲-   در فرکانس مدار هیچگونه تغییری ایجاد نمی نماید.

۳-   این تبدیل بوسیله القاء الکترومغناطیسی صورت می گیرد.

۴-  در صورتیکه مدار اولیه و مدار ثانویه بسته باشند ، این عمل بصورت القای متقابل و نفوذ در یکدیگر صورت می گیرد.

ساختمان ترانسفورماتور :

اجزای یک ترانسفورماتور ساده عبارتند از :

۱-  دو سیم پیچ که دارای مقاومت اهمی و سلفی می باشند.

۲-   یک هسته مغناطیسی .

۳-   قسمتهای دیگری که اصولاً مورد لزوم می باشند عبارتند از :

الف : یک جعبه برای قرار دادن سیم پیچ ها و هسته در داخل آن

ب : سیستم تهویه – که معمولاً در ترانسفورماتورهای با قدرت زیاد، علاوه بر سیستم تهویه می یابد مخزن روغن نیز برای خنک کردن بهتر کار گرفته شود.

ج : ترمینالهایی که باید سرهای اولیه و ثانویه روی آنها نصب شود.

خصوصیات هسته مغناطیسی :

در تمام انواع ترانسفورماتورها هسته از ورقه های ترانسفورماتور ( ورقه های دینامو ) ساخته می شود که مسیر عبور فوران مغاطیسی را با حداقل فاصله هوایی ایجاد نماید و جنس آن از آلیاژ فولاد می باشد که مقداری سیلیس به آن اضافه گردیده است.

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی ترانسفورماتور , ترانسفورماتور در صنعت برق , کارآموزی ترانسفورماتور ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

تاریخچه ارداه برق دهاقان

در سال ۱۳۳۸ به صورت دیزلی شروع به کار کرده است که کارکنان آن سه نفر بوده اند یک حسابدار به نام مهدی اسماعیلیان و مامور نصب کنتور و امور مالی اداره هم بوده است دو نفر هم مسئول دیزل و شبکه هوایی به نام حسین سهرابی و دستیار آن عبدالکریم احمدیان .

حسین سهرابی تا سال ۱۳۵۳ سر کار بوده و عبدالکریم احمدیان تا سال ۱۳۷۴ که در این زمان دیزلی قبل از انقلاب فقط دهاقان عطاآباد و دزج برق داشته است .که در زمان دیزلی فقط از زمان تاریک شدن هوا به مدت ۴ ساعت برق دار بوده است .

سیستم قدیمی یا دیزلی شبکه هوایی بوده و بدون ترانسفورماتور هوایی .
نحوه کار دیزلی

برق تولید شده به صورت مستقیم در تابلو های خاص می آمد و سپس وارد شبکه می شود که ۱۲۰۰ مشترک و همه مشترکین به جز تعداد اندک همه مصارف خانگی بوده است . در آمد و حقوق این شرکت سهامی بوده که سهام آن از صد تومان تا ۲۰هزار تومان بوده است . تا اینکه این سیستم در تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۵۲ از دیزلی به شبکه سراسری در آمده است که توسط همان افراد که در شبکه قدیمی بوده و طراحی ان توسط مهندسین به شکل کنونی در آمده که اکنون شامل ۲۱۵ ترانس و ۱۱ هزار مشترک و بیش از ۱۷ روستای اطراف دهاقان می باشد که شامل مصارف خانگی کشاورزی دامپروری صنعتی تجاری و موسسات عام المنفعه و غیره می باشد .

فهرست مطالب

عنوان                                                                   صفحه
تاریخچه اداره برق دهاقان                                                    ۱

نحوه کار دیزل                                                                   ۱

کنتور                                                                               ۲

انواع لامپ                                                                         ۵

فیوز المنت                                                                         ۶

پست                                                                                ۶

اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب محل پست                                ۹

انواع پستها                                                                        ۱۱

اجزاء تشکیل دهنده پست ها                                                   ۱۵

کنتور برقگیر                                                                      ۱۸

خصوصیات برقگیر – ایده ال                                                 ۲۰

ترانسفورماتور                                                                    ۲۲

نقش روغن در ترانس                                                           ۲۵

استقامت الکتریکی روغن                                                       ۲۶

ترانسفورماتور های جریان و ولتاژ                                         ۳۱

ترانسفورماتور تغذیه داخلی                                                   ۳۳

خازن ها                                                                           ۳۳

سکسیونر ها قیچی ای                                                ۳۵

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی در اداره برق , کارآموزی برق , گزارش کارآموزی برق ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

شاسی و بدنه و ترمز:

       دو پنجره جلو و عقب و در واقع مکانهایی که امکان چرخش الکترود وجود ندارد از جوش مقاومتی استفاده شده است.

ترمز:سیستم ترمز در پژو دیسکی توربین دار و در عقب کاسه ایی می باشد.

بدین صورت که یک بوستر یا تقویت کننده از فشار وارده بر روی پدال تاثیر می پذیرد  . بر اساس همان روغن را از پمپ بالا به چرخها (۴ چرخ)        می فرستد که در چرخهای جلو فشار وارده بر روی پمپ اثر کرده و پمپ که تماس مستقیم با لنت ها دارد باعث فشرده شدن آنها روی دیسک می شود و باعث توقف می شود و در عقب فشار روغن روی پمپی بنام کاتوسکا اثر کرده کفشکها را از هر دو طرف به بیرون فشار داده و باعث چسبیدن کفشکها به کاسه می شود و عمل توقف در چرخهای عقب نیز صورت می گیرد.در ضمن مکانیزم ترمز دستی در پژو به صورت سیمی بوده و با کشیدن اهرم ترمز دستی اهرمها باعث چسبیدن کفشکها به کاسه می شود.شایان ذکر است که سیستم ترمز در پیکان کاملا شبیه این سیستم بوده و فقط در چرخهای جلوی پژو دیسک توربین دار و در پیکان دیسک است.

فهرست

عنوان                                                                         صفحه

۱-مقدمه                                                                     ۱

۲-سیستم شاسی و بدنه و ترمز پژو ۴۰۵                                ۲

۳-سیستم فرمان هیدرولیکی پژو ۴۰۵                                   ۳

۴-سیستم فنربندی پژو ۴۰۵                                              ۴

۵-سیستم سوخت رسانی                                                  ۷

۶-سیستم خنک کار پیکان و پژو ۴۰۵                                   ۹

۷-سیستم انتقال قدرت در پژو ۴۰۵                                     ۱۴

۸-جمع آوری موتور                                                                ۱۶

خلاصه ای بر ترمزهای ABS                                                ۲۰

ترمزهای ضد بلوکه ABS                                                    ۲۰

اساس کار سیستم ABS                                                     ۲۲

ترمزهای ABS در خودروهای سنگین                                     ۲۷

ABS در شرکتهای بزرگ خودروسازی                                    ۳۱

اصول هیدرولیک                                                            ۳۴

ترمز پر قدرت کلسی – هیز                                                        ۳۸

 

دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: کارآموزی پژو ۴۰۵ , کارآموزی در دانشگاه , کارآموزی در دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | نظرات ()