هدف و ضرورت تحقیق
با توجه به اینکه در ایران انوع آب و هوا وجود دارد و شرایط و اقلیم نیز متنوع می باشد در نتیجه تنوع سبزیجات آن بسیار می باشد و همچنین سبزیجات ایران بواسطه ی نحوه ی عملیات کاشت و داشت و برداشت و وجود خاک بسیار غنی و حاصل خیز در جهان مطلوبیت زیادی دارا می باشد.
در همین راستاها بایستی در سدد صدور این محصولات به خارج از کشور به بهترین نحو ممکن کوشید و لذا نگهداری و عرضه ی داخلی آن نیز یکی دیگر از هدفهای این رشته می باشد و برای محقق کردن این ارزشها ابتدا باید روشی یافت که توانایی نگهداری بهینه در زمان طولانی بصورت مطلوب و تازه را داشته باشد. لذا خشک کردن سبزیجات راهی است مناسب برای این امر.
طی برقراری ارتباط با تعدادی از صنایع مرتبط و مذاکرات انجام شده ضرورت بررسی بازار جهت انجام سرمایه گذاری های تولیدی در ایران ضروری می باشد، لذا با توجه به کاربردی بودن طرح نسبت به بررسی بازارهای داخلی و خارجی و ارائه ی راهکارهای ورود به این بازارها لازم می باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول(طرح تحقیق) ۱
هدف و ضرورت تحقیق.. ۲
فرضیه ی تحقیق: ۳
روش تحقیق: ۳
فصل دوم(ادبیات تحقیق) ۴
تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه ۵
جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور ۷
آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی.. ۷
نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال.. ۸
تعریف استراتژی.. ۱۰
نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی.. ۱۰
الف- استراتژی جایگزینی واردات… ۱۰
ب- استراتژی توسعه صادرات: ۱۲
انواع استراتژی های رقابتی عام. ۱۳
رهبری در هزینه. ۱۵
تمایز محصول.. ۱۶
تمرکز (محدودنگری) ۱۸
میانه روی.. ۲۰
تعریف بازاریابی: ۲۲
استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار ۲۳
۱- استراتژی بازاریابی یکسان.. ۲۴
۲- استراتژی بازاریابی تفکیکی.. ۲۴
۳- استراتژی بازاریابی تمرکزی.. ۲۵
ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار ۲۶
تقسیم بندی بازار های بین المللی.. ۲۹
استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی ۳۰
آمیخته محصول.. ۳۱
اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی ۳۴
آمیخته تشویق و ترفیع.. ۳۶
توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی ۳۷
تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی.. ۳۸
۱- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل.. ۳۹
۲- تصمیم به فعالیت در سطح بینالملل) ۴۹
۳- تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بینالملل.. ۵۱
۴- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بینالمللی.. ۵۳
۵- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بینالملل.. ۶۱
۶- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بینالملل.. ۶۸
فصل سوم (روش تحقیق) ۷۲
تحول فرهنگی (با در نظر گرفتن اقتصاد): ۷۴
بازار خارجی: ۷۵
مصاحبه با خانم مهندس مدیر شهرک فناوری صنایع غذایی و بیو تکنولوژی شمالشرق: ۷۷
فصل چهارم(تجزیه وتحلیل داده ها) ۸۰
۱- صادرکنندگان وتولیدگران سبزیجات خشک از دانش و فنون بازاریابی آگاهی لازم را دارند. ۸۱
۲- سبزیجات خشک از کیفیت مناسب برای صادرات برخوردار می باشند. ۸۲
۳- روشهای نوین تولید سبزیجات خشک از سوی تولیدکنندگان مورد استفاده قرارمی گیرد. ۸۳
فصل پنجم(نتیجه گیری و پیشنهادات) ۸۴
پیشنهادات: ۸۶
منابع و ماخذ. ۸۷
دانلود
:: موضوعات مرتبط:
مقالات ,
,
:: برچسبها:
بازار سبزیجات ,
سبزیجات خشک ,
مشکلات بازار ,
مشکلات بازار سبزیجات ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0